Hirdetés

Fontos, de kevés dolog derült ki a PlayStation 5-ről

|

Magyar idő szerint hajnalban zajlott sajtótájékoztatóján a Sony először beszélt konkrétumokról a következő generációs játékkonzol kapcsán, de őszintén megvallva ennél jóval több részletben reménykedtünk.

Hirdetés

Mivel a Microsoft már az Xbox Series X számos titkát hivatalosan is felfedte, itt volt az idő arra, hogy a játékkonzolok terén legnagyobb vetélytársnak számító Sony is villantson valamit. Ráadásul idén ünnepeljük az első PlayStation megjelenésének 25. évfordulóját, tessék, máris öregnek érezhetjük magunkat. Tavaly már kiszivárogtak innen-onnan meg nem erősített információk, hardveres esélylatolgatások, meg persze gyakran folyt vita arról, vajon a leginkább mobilklímához vagy okosventilátorhoz hasonlító teszt-dizájnt megörökli-e a végleges változat, vagy marad a fejlesztői verzió sajátja. Mindenesetre most már izgatottan vártunk valami komolyabb infócsomagot.

Hirdetés

Amikor az előadás a PlayStation múltjának összefoglalójával indult, még reménykedhettünk abban, hogy nagyot szól a vége. Kaptunk egy csomó szépen mutató számadatot a PS4-ről: 106 millió darabot adtak el, amelyekre 1,15 milliárd játékot értékesítettek, ezzel párhuzamosan 5 millió fogyott a PlayStation VR-ból is, a PlayStation Network havi 103 millió havi aktív felhasználónak ad otthont és 38,8 millióan élvezik a PlayStation Plus előfizetéssel járó szolgáltatásokat.. Aztán jött a legújabb generáció felvezetése. Három részre bontottuk, mit tudtunk meg.

Két fontos és pontos adat

Először is, azzal kapcsolatban nem kell többet találgatni, hogy hívják a következő Sony konzolt. A PlayStation 5 nem zavarja össze a reménybeli vásárlókat semmilyen újfajta megnevezéssel, sőt még a logója is a megszokott, csak épp a szám változott a végén. PS5, helló! Jó kérdés persze, mi az elegánsabb és magabiztosabb: mindig valami újszerűt hozzátenni a névhez, mint ahogy azt a 360, One, Series X vonallal tette a Microsoft, vagy egyértelmű kontinuitást sugallni a PS3, PS4, PS5 elnevezésekkel, mondván nincs itt semmi mágia, eddig is jók voltunk, mostantól is ugyanolyan jók leszünk. Jöhetnek majd a cikk végén erről is a kommentek, kíváncsiak vagyunk, nektek melyik irány tetszik jobban.

Másrészt az is kiderült, mikor érkezik a PlayStation 5. Persze konkrét dátumot nem kaptunk, de elhangzott az idei ünnepi időszak, tehát valamikor ősz folyamán bezsákolhatjuk majd az új konzolt, hogy a karácsonyfa alá már beférjen.

Néhány hangzatos tudnivaló

Igazak-e a processzorral vagy épp az AMD grafikus vezérlővel kapcsolatos kiszivárgott információk? Milyen teljesítményű lesz a konzol? Milyen alkatrészekből áll, és milyen kiegészítők érkeznek hozzá? Tonnányi kérdés volt bennünk, meg persze gyaníthatóan a játékosokban is az előadás előtt, ehhez képest mutatjuk és mondjuk, mi hangzott el.

Szóval 3D hangrendszert kap a PS5, amelyben ultragyors SSD működik majd, képes lesz a hardveres sugárkövetésre, és kezeli majd az Ultra-HD Blu-ray formátumot. Ezen kívül a kontrollerben adaptív, valamint haptikus ravaszokat használhatunk majd.

És a többi...

...néma csend. Konkrétan, amikor mindenki azt hitte, ennyi volt a felvezetés és most jönnek az izgalmas tudnivalók, mindössze annyival zárták le a témát, miszerint "további részleteket az idei év során később mutatunk meg", és bumm, máris ment tovább az előadás más irányokba. Lennének az ilyesmire felnőttfilmes hasonlatok is a hihetetlen felvezetéssel, majd az izgalom tetőfokán faképnél hagyással, de szerintem átérzitek a dolgot így is.

Azért azt gyorsan vegyük végig, mit lehet kideríteni ebből a pár fogalomnyi előzetesből. Az továbbra is valószínűnek látszik, hogy AMD Navi 10 sorozatú GPU kerül a gépházba, ez ugyanis megbirkózik a ray-tracinggel. A 3D audio sound önmagában nem mond sokat, de a Sony szinte napra pontosan egy éve, az előző CES-en bemutatott már egy új audióformátumot, ami pont ezt a célt szolgálja, esélyesen ennek valamilyent mutációjáról lesz szó. Az ultragyors SSD szintén homályos megfogalmazás, a Blu-ray hírén pedig nem csodálkozunk, rég sejthető volt, hogy a digitális játékterjesztés dominanciája ellenére nem mondanak le az optikai meghajtóról, ha már egyszer a nagy vetélytárs sem teszi. A jelek szerint a kontroller mindenképp megújul, egyrészt az adaptív gombok azt jelentik, hogy megadhatjuk, milyen ellenállást fejt ki a gomb, amikor megnyomjuk. A haptikus ravaszokról egyelőre csak annyit sejtünk előre, hogy másképp csiklandozzák majd az ujjainkat, amikor a játékban épp egy Kalasnyikovval irtjuk a virtuális ellent, megfeszítünk egy íjat vagy tövig nyomjuk a gázpedált.

Lényeg a lényeg: ennyit tudunk egyelőre hivatalosan, még a sajtóesemény utáni kerekasztal-beszélgetésen is óvatosan kerültek mindent, ami a PS5-tel lett volna kapcsolatos, szóval csak azzal zárhatjuk a cikket, hogy türelem, minden kiderül a premier előtt, de csodálkoznánk, ha legkésőbb a június elején induló E3-on ne árulnák el a legfontosabb részleteket. Most pedig átengedlek titeket a kommentelésnek, bár az szinte biztos, hogy ennél többet reméltetek. Mi a véleményetek arról, amit kaptunk és mi egyebet vártok a jövőben?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)