Megtört a jég, ez volt ugyanis az első alkalom arra, hogy a Sony részéről valaki hivatalosan is beszéljen a következő PlayStation konzolról. Bár az új gép nevét még nem árultuk el, de elég valószínű, hogy maradnak a sima számozásnál, szóval mi továbbra is PlayStation 5-nek fogjuk hívni a PS4 utódát. Az új konzolt építő csapat vezető mérnökével, Mark Cerny-vel a Wired készített interjút nemrég, ebből pedig sok érdekesség kiderült.
Megtudtuk például, hogy egy harmadik generációs AMD Ryzen alapú CPU és egy Radeon Navi alapú GPU lapul majd a négy éve készülő PS5-ben - utóbbi a ray tracinget is támogatja. Mark Cerny külön kitért arra, hogy a processzor egy újfajta 3D-s audiotechnológiáért is felel majd, ami szerinte merőben új hangélményt kínál majd a játékosoknak. Örülhetnek azok is, akiknek a villámgyors betöltés jelenti a földi mennyországot, ugyanis a PS5-be SSD kerül. A végére maradt talán a legfontosabb infót: a PlayStation 5 végre rendelkezik majd a visszafelé kompatibilitás csodájával, azaz vígan futnak majd rajta a PS4-es játékok és a PlayStation VR-t is gond nélkül csatlakoztathatjuk hozzá. Nem mellékesen az is kiderült, hogy az új masina támogatni fogja a 8K-s felbontást, és a Sony nem lép rá a download-only ösvényre, azaz optikai meghajtó is kerül a PS5-be.
A PlayStation 5 megjelenésének pontos dátumát egyelőre még nem kötötték az orrunkra (azt sem tudni, hivatalosan mikor leplezik le a konzolt), de azt azért megerősítették, hogy 2019-ben erre még semmiképp se számítsunk. Ugyanakkor Cerny utalt arra, hogy a közeljövőben érkező fontosabb Sony címek a jelenlegi és a következő generációra is megjelenhetnek, tehát simán elképzelhető, hogy a The Last of Us Part 2-t, a Death Strandinget, vagy épp a Ghost of Tsushimát PS4-en és PS5-ön is tolhatjuk majd.
A fenti hivatalos infók közül ti minek örültök a legjobban? A mi szívünk a visszafelé kompatibilitás miatt dobbant nagyot.