Nemrég egy álláshirdetés arra utalt, hogy a következő PlayStation lehet a világ leggyorsabb konzolja, ami persze önmagában inkább üres marketing dumának tűnik, de ennél fontosabb, hogy a fejlesztők visszajelzései szerint sokkal egyszerűbb fejleszteni erre a konzolra, mint a korábbiakra, pedig ugyebár már a PS4 architektúrája is könnyebbé tette a multiplatform fejlesztéseket.
Jim Ryan, a SIE elnöke a GamesIndustry.biz-nek nyilatkozott, elmondása szerint az egyik dolog, ami különösen optimistává teszi az, amit a fejlesztőktől és a kiadóktól hallanak, miszerint a tapasztalatok alapján PlayStation 5-re minden korábbi PlayStation konzolnál könnyebb programozni. Az interjú során elhangzott az is, hogy terveik szerint a következő gép esetében a marketing szempontjából jobban összpontosítanak majd arra, hogy koherensebb legyen a három régió (Japán, Európa, Egyesült Államok) - a tavalyi Spider-Mannél alkalmazták először a globális kampányt és hatalmas siker lett.
Az elnök elárulta továbbá, hogy szüntelenül kutatnak új stúdiók után, amelyek csatlakozhatnának a PlayStation családhoz (akárcsak az Insomniac), de a szavai azt tükrözik, hogy alaposan megválogatják, kikkel ülnek le tárgyalni.