Ebben a generációban egyik gyártó sem tart még ott, hogy minden fontosabb játékmegjelenése alkalmából különleges konzollal rukkoljon elő. A Microsoft például csak a Halo Infinite-et részesítette ebben a kegyben, és ha hihetünk a pletykáknak, még Starfield dizájnt viselő konzol sem kerül majd kereskedelmi forgalomba. Ennek a döntésnek több oka is lehet, az extra költség mellett a készlethiány, amivel a redmondiak épp akkor takaróznak (ezzel indokolva a 30 százalékos visszaesést a hardvereladások terén), amikor a rivális PlayStation 5 úgy szárnyal, mint még soha.
Maradnak tehát a komor fekete monolitok (Xbox Series X), valamint a fehér rezsók és táskarádiók (Xbox Series S), de legalább a kontrollerek színválasztékára nem lehet panasz a Magyarországról is elérhető Xbox Design Labnek köszönhetően. Sőt már az is megoldható, hogy a színek variálásán túl egy-egy játék stílusához igazítsuk vezérlőnk küllemét.
Az Xbox a május 2-án PC-n és Xbox Series X-en debütáló Redfall esetében most öt különböző dizájnnal is előállt, amelyek közül négyet az egyedül és kooperatív módban is játszható, vámpíros loot-shooter karakterei (Layla Ellison, Remi de La Rosa, Devinder Crousley és Jacob Boyer) ihlettek, az utolsó, piros-fekete kombináció alapjául pedig az Arkane Austin alkotásának logója és mindössze két szóból álló jelmondata szolgált.
Érdemes megjegyezni, hogy a dizájnok mindegyikén változtathatunk, ha szeretnénk, lecserélve a gombok, a D-Pad, a ravaszok, az ütközők, és akár még az akkumulátor fedlapjának színét is, vagy ha ez nem elég, akkor igényelhetünk gumírozott markolatot, fémesen csillogó ravaszokat, és a véseteknek sincs akadálya.