Kevesen számítanak annyira bennfentesnek a szakmában, mint a The Game Awards házigazdája, aki játékújságíróként kezdte pályafutását. Geoff Keighly a Summer of Gaming legújabb állomása keretében egy ideig eljátszogathatott a PlayStation 5 számos tekintetben újító játékvezérlőjével, és ebből egy keveset velünk is megosztott.
Nem meglepő módon a DualSense épp azon tulajdonságai nyűgözték le, amelyeket a Sony is igyekszik minden lehetséges alkalommal kiemelni, tehát az adaptív ravaszok, és a haptikus visszajelzés, valamint az irányítás és a látvány mellett szintén fontosnak tartott 3D hangzás. A nyúlfarknyi bemutatóra az Astro's Playroomot használta, amely minden egyes PS5-ön megtalálható lesz, ugyanis ezt az egyébként több órányi tartalommal bíró platformert arra tervezték, hogy rávezesse a leendő vásárlót a DualSense különleges funkcióira.
Lényegesen kifinomultabb megoldásról van szó, mint amire a korábbi generációk rezgőmotorjai voltak képesek, mert a haptikus visszacsatolás révén más érzetet közvetít tenyerünkbe és ujjainkba a kontroller, amikor szilárd felületen lépked egy karakter, és megint mást, ha például homokban gázol.
Keighley emellett interjút készített Eric Lempellel, a Sony Interactive Entertainment marketingért felelős alelnökével, aki nem mulasztott el odaszúrni a Microsoftnak, hogy ők bizony generációkban gondolkodnak, éles váltásban a fokozatos átmenet helyett. Ugyanakkor sietett leszögezni, hogy fontos számukra a PlayStation 4 és jön majd még rá tartalom. Ellenben egyes várakozásokkal ellentétben nem jelentették be a PS5 árát (a kontrollerét sem), ennélfogva előrendelni sem lehet a terméket.