Hirdetés

Így lehet elérni, hogy a Doom Eternal 1000 fps-sel fusson

|

Az id Software mindig is büszke volt arra, hogy a játékai képesek stabil képkockaszámot hozni másodpercenként, azonban most valaki megnézte, hogy mi a határ.

Hirdetés

A videojátékos közegre mindig is jellemző volt a kíváncsiság, a versengés és a rekordok megdöntésére való hajlam. Ez vezet oda embereket, hogy minél őrültebb módon játsszanak végig címeket, órák százait vagy akár ezreit szánják rá, hogy ők legyenek a legjobbak egy-egy speedrunban, vagy különböző furcsaságokból készítsenek kontrollert, és azokkal essenek neki egy kalandnak. Most valaki komoly terheléses tesztet végzett a Doom Eternalon, valamint egy RTX2080Ti videokártyán, hogy megnézze, valóban elérhető-e az 1000 fps.

Hirdetés

Az id Software még a játék megjelenése előtt azt állította, hogy abból akár 1000 fps-t is kisajtolhatunk, ha egyszer elkészül hozzá a megfelelő vas. Nos, a jelek szerint már elkészült, mindössze a Földön található leghidegebb folyadékra van szükség a hűtéséhez.

A Bethesda úgy gondolta, hogy nem lenne szép, ha a marketingben üres frázisokkal dobálóznának (szólhatnának erről Todd Howardnak is..), így együttműködésre léptek egy lengyel forgalmazóval, az x-kommal, amelynek van egy csapata, ami kifejezetten azzal foglalkozik, hogy a hardverek órajeleit a maximumra pörgesse. Az 1000 fps eléréséhez tehát fogtak egy ASUS RTX2080Ti Strix @ 2.4GHz videokártyát, és kicsit megpiszkálták a nagyobb teljesítmény érdekében. Na jó, azért másra is szükség volt, itt találjátok a kísérletben felhasznált komponensek listáját:

  • CPU: Intel Core i7 9700K @ 6.6GHz
  • Alaplap: ASUS Maximus XI APEX
  • GPU: ASUS RTX2080Ti Strix @ 2.4GHz
  • RAM: HyperX Predator 4000MHz CL19 2x8GB
  • Meghajtó: Samsung 512GB M.2 NVMe Evo Plus
  • Táp: Be Quiet 1200W Straight Power

Ez a konfiguráció elviekben "csak" 5-600 másodpercenkénti képkockát képes produkálni, tehát a hűtéshez szükség volt egy jó adag folyékony nitrogénre is. Ennek segítségével végül sikerült rávenni a hardvereket, hogy elérjék teljesítőképességük határát, így a Doom Eternal néhol a 1014 fps-sel is futott. Ha kísérletet teljes részleteiben megismernétek, akkor a Bethesda blogposztjában minden fontos infót megtaláltok. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)