A jelenlegi generációs konzolok egyik legnagyobb előnye, hogy az ezekre készülő játékok az SSD-knek köszönhetően tényleg pillanatok alatt betöltenek, a Horizon Forbidden Westet vissza is kellett fogni, hogy a játékosok el tudják olvasni a tippeket. Hamarosan a megfelelő hardverrel rendelkező PC-sek is hasonló élményt élhetnek át, köszönhetően a Microsoft DirectStorage technológiájának, ami kimondottan a töltési idők lerövidítésének céljával készül.
A Game Developers Conference során a Luminous Productions beszélt arról, mennyire felgyorsítja a Forspoken betöltését a Microsoft megoldása.
Bár egy SATA SSD-vel nagyjából 10 másodpercet kell majd várnunk, HDD-t használva pedig több mint 30-at, ha NVMe SSD van a gépünkben, a töltési idő egyetlen másodpercre rövidülhet. Ehhez egy legalább 5000 MB/s sebességű NVMe M.2 SSD-re lesz szükségünk, ami nem beszerezhetetlen, de még nem is annyira olcsó, hogy 50 ezer alatt megússzuk, ha nem érjük be kevés tárhellyel.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A DirectStorage segítségével az adatok beolvasása és különböző fájlok elérése egy időben, párhuzamosan történik, több olvasási feladatot tud egymás mellett futtatni a rendszer.
A GDC során az alábbi, 20 ezer fájlból összerakott és 4,5 GB tárhelyet foglaló jelenettel prezentálták a technológiát. A videóban láthatjuk, hogy az első jelenet 2,2 másodperc alatt töltött be M.2-es SSD-vel, 4,6 másodperc alatt SATA SSD-vel, és 24,6 másodperc kellett a fájlok beolvasásához egy HDD-ről. Ezek a számok a második jelenetnél sorra 1,9, 3,7 és 21,5 másodperc.
A fejlesztőknek egyébként sokat kell dolgozniuk azon, hogy a DirectStorage-et maximálisan ki tudják használni. A technológia jobban működik, ha kis méretű fájlokkal kell dolgoznia. Nem tudjuk, hogy az első, ezt használó játék a Forspoken lesz-e, de ha igen, október 11-étől tesztelhetjük majd élesben.