A generációváltás már a küszöbön toporog, ennek következtében néhány szerencsés kiválasztott már próbálgathatja, hogy milyenek is az új konzolok. Az első Xbox Series X gépek már kint is vannak influencereknél és újságíróknál, így lassan csordogálnak róluk a beszámolók, most pedig egy érdekességet fedeztek fel a felhasználói felület kapcsán, aminek nem örül majd mindenki.
Az Eurogamer és a Digital Foundry újságírója, John Linneman számolt be arról, hogy az Xbox Series X ugyan valóban hozza a kötelező 4K felbontást a játékok esetében, azonban a UI, azaz a kezelőfelület esetében kénytelenek vagyunk beérni 1080p-vel.
Ez különösen akkor lesz zavaró, amikor egy játékból kilépünk a menübe, ekkor nagyon megüti az ember szemét az alacsonyabb felbontás.
Well, the big problem for me, more than anything, with the Xbox dash is the low resolution. I was disappointed with Xbox One X only offering 1080p UI rendering when PS4 Pro did native 4K but for 1080p UI to continue on Series X...that's really not acceptable to me.
— John Linneman (@dark1x) October 15, 2020
Az Eurogamer első tapasztalatai a PS5-ről is megérkeztek, ebből megtudhattuk, hogy a Sony konzolján natív 4K-t hoz a kezelőfelület is. Linneman szerint az Xbox ezzel is RAM-ot spórol, melyeket inkább a játékokra fordít, viszont egy ilyen erős gép esetében ez nem feltétlenül lenne olyan fontos, a felhasználói élménynek ellenben nem tesz jót.
Persze azt is fontos kiemelni, hogy az újságíróknál még csak a konzolok tesztpéldányai landoltak, tehát a megjelenésig a Microsoft még simán beletehet egy magasabb felbontású menürendszert a Series X-be. Az átdolgozott felületekkel egyébként már ismerkedhettek, hiszen egy frissítés az Xbox One-okra is elhozta azokat.
De vajon mennyire sarkalatos pont a menürendszer? Szerintetek ez fontos kérdés egyáltalán?