A két következő generációs konzol, vagyis a PlayStation 5 és az Xbox Series X is elég komoly teljesítményt ígér a játékosoknak. A rendelkezésre álló adatok alapján a Microsoft masinája némileg erősebbnek tűnik, ráadásul lesz egy olyan jellemzője, aminek elég jól érzékelhető hatása is lehet játék közben.
Ez a Velocity Architecture elnevezésű integrált rendszer, ami kombinálja a hardveres gyorsítást a CPU-ról komoly terhet levevő DirectStorage megoldással, valamint a cachinget intelligensebbé varázsoló Sampler Feedback Streaminggel. Ezeknek köszönhetően a fejlesztők akár 100 gigabájtnyi assetet is streamelhetnek közvetlenül az SSD-ről, ez pedig jótékony hatással lehet a játékok teljesítményére. Több fejlesztő is elismerően nyilatkozott korábban a konzol hardverét illetően, most pedig a CBE Software vezetője, Jan Kavan tett pozitív kijelentéseket a technológia kapcsán.
Kavan szerint a Velocity Architecture komoly segítséget jelenthet majd a nagyobb, főként a nyílt világgal rendelkező kalandok számára, hiszen nemcsak az SSD-ről való olvasás számít. Úgy gondolja, hogy a hardverszintű dekompresszió, valamint az assetek előfeldolgozása érdekes hatással lehetnek majd az összképre.