Nemrég az amerikai IGN YouTube-csatornájának vendége volt Thomas Puha, a Remedy kommunikációs igazgatója, és a Control új generációs változatának apropójából szervezett beszélgetés során egyéb témák mellett szóba kerültek a különbségek a PS5-re, valamint az Xbox Series X|S konzolokra való fejlesztés tekintetében. Utóbbit cseppet sem meglepő módon egy fokkal bonyolítja, hogy két eltérő specifikációjú hardverre kell optimalizálni.
Puha ahhoz hasonlította a jelenlegi helyzetet, mint amit az előző generációban is megtapasztaltak, azaz a leggyengébb képességekkel rendelkező masina valamelyest behatárolja a lehetőségeket, hiszen azon is futnia kell a játéknak. Akkor az első szériás Xbox One okozta a legtöbb fejfájást, most az Xbox Series S-re vár hasonló szerep.
Mint fogalmazott, tévedés lenne azt feltételezni, hogy elég csökkenteni a felbontást és a textúrák minőségét, és máris végeztek. Ennél azért összetettebb feladat az optimalizálás, hiszen minden játékmotor másként épül fel. Az egyik a GPU-t terheli jobban, a másik a CPU-tól követel többet, a harmadik (mint a Remedy-féle Northlight) mindkét komponenst megdolgoztatja, a Controlban hangsúlyos fizikai szimuláció, valamint ray tracing miatt.
A jövőbeli fejlesztéseket illetően viszont derűlátóbb, mert az nem hasonlítható egy régebbi játék utólagos optimalizálásához egy új platformra, hanem már az első pillanattól fogva számolnak az adott géppel. Bár Puha szerint a plusz egy célhardver szerinte jelentős terhet ró egy Remedy méretű stúdióra, elismerte, hogy a Series S kedvezőbb ára számukra is előnyös, mert így az is élvezheti a játékaikat, aki nem tud, vagy nem akar drágább konzolt vásárolni.