Ha manapság valaki hordozható játékgépet szeretne vásárolni, akkor az egyik legjobb választás, ha beszerez egy Nintendo Switch-et, a PC-seknek pedig a viszonylag frissen debütált Steam Deck háza táján érdemes nézelődniük.
Korábban a Sony is próbálkozott ezen a téren, és amíg a PlayStation Portable eléggé bejött a játékosoknak, addig a 2011-ben piacra került PlayStation Vita sajnos már jóval szerényebb sikereket tudhatott magáénak.
Alapvetően nem volt egy borzasztó masina a PS Vita, de a megjelenése után nem sokkal befutott a PlayStation 4, ami valószínűleg alaposan beárnyékolta a hordozható gép körüli felhajtást, és érthető módon a Sony is inkább a nagyágyút részesítette előnyben. Akadtak érdekesebb címek is Vitára, viszont ezen a téren sem nyújtott túlságosan kiemelkedő teljesítményt. Egész egyszerűen nem tolongtak a figyelmünkért a jobbnál jobb címek.
Részben azért mégis hibáztatható a Sony, amiért picit a háttérbe szorította a kézikonzolt. A jelek szerint így gondolja a PlayStation amerikai részlegének korábbi vezetője, Jack Tretton is, aki úgy véli, hogy a japán óriás nem fordított kellő figyelmet az innovatívabb projektjeire.
"Egyértelműen voltak olyan technológiák, amelyekről azt gondoltam, hogy jók, csak épp nem kapták meg a szükséges támogatást."
- utalt Tretton a Vitára, a PlayStation VR-ra, illetve a 3D-s játékra.
Tretton szavai szerint közel sem elég előállni egy jó ötlettel, és megfelelő mennyiségű pénzt kell áldozni a marketingre, hogy rendesen át lehessen adni az üzenetet, és természetesen a fejlesztők ösztönzése is nagyon fontos. Néha pedig szimplán csak reménykedni lehet, hogy felkapják az emberek a kiagyalt technológiát.
Egyébként idén volt 10 éve annak, hogy megjelent Európában a PS Vita. Érdemes megnézni az ehhez kapcsolódó videónkat, mert sajnos tényleg jogosan érezhetjük úgy, hogy a Sony elpazarolta a konzolban rejlő lehetőségeket.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.