Az Xbox Series X pontosan ugyanannyiba kerül, mint a PlayStation 5 lemezmeghajtós változata, pedig ha a hardver erejét nézzük, a Microsoft gépe nyer: az 12 teraflops-os, míg a PS5 grafikus processzora 10,28 teraflops-os erősségű. A különbség már így leírva sem nagy, és a gyakorlat is azt mutatja, hogy egyelőre nem az Xbox felé billen a mérleg, de arra pont elég, hogy az XSX-et "a világ legerősebb konzoljaként" lehessen promózni.
Kell még persze néhány év (a PlayStation fejese szerint 2-3), míg a fejlesztők kitapasztalják, pontosan hogyan tudják kihasználni az extra erőt, de most nincs túl jó helyzetben a zöldek gépe.
A Digital Foundry tesztjein az jött ki, hogy a Devil May Cry 5, az Assassin's Creed: Valhalla, és a DiRT 5 is jobban teljesít PlayStation 5-ön, vagy a felbontás, vagy a framerate tekintetében - közben meg a Call of Duty: Black Ops Cold War, ami erős PlayStation-támogatással érkezett, ray tracing mellett sokszor stabilabban tartja a 60 fps-t Xbox Series X-en, mint a rivális gépen.
A The Verge szerint a különbség oka az lehet, hogy a PS5 fejlesztői készletei sokkal hamarabb eljutottak a fejlesztőkhöz, mint a Series X, és csak júniusban kezdhették el jóváhagyásra küldeni játékaikat.
A Microsoft elmondta, ismerik a teljesítménybeli problémákat, és partnereikkel együtt dolgoznak ezek azonosításán, megoldásán. Hozzátették, most még csak a generáció elején járunk, a fejlesztők csak a felszínt kapargatják, és számítani lehet kisebb frissítésekre, hibajavításokra. Meglátjuk, néhány hónap múlva hogyan változik a helyzet, és a 2021-ben érkező címek esetében megfigyelhető lesz-e bármiféle javulás.