A játékipar egyik legjobban tejelő fejőstehene az elmúlt évtizedben kétségtelenül a Halo volt. A 2001-ben debütált első rész hatalmas sikert aratott, egyúttal komoly lökést adva a Microsoft konzoljának is. Az azóta eltelt évek során Master Chief még kétszer jelentkezett a Bungie által fejlesztett FPS-ekben, ám azt már a kiadó is érzi, hogy a régi recept kezdi elveszteni mágikus erejét. Talán ezen ok, talán csak szimplán a pénzsóvárság szülte az ötletet, hogy helyezzék az univerzumot RTS nézetbe, az biztos, hogy ezúttal is nagy durranásra számíthatunk. Optimizmusunk pedig semmiképpen sem a szokásos hypenak köszönhető, sokkal inkább a fejlesztő Ensemble Studios hatalmas szakmai ismeretének.
A jövő hadtudománya
Az Age of Empires sorozaton, valamint személyes kedvencemen, az Age of Mythologyn edződött gárda nem kis feladatra vállalkozott azzal, hogy stratégiát gyárt a Covenantok és az emberek véres háborújából. Olyan ez, mint mondjuk egy Star Wars RTS - hiába izgalmas a téma, hiába érdekli játékosok millióit, ha egyszer szigorú szabályokhoz kell alkalmazkodni, s nem lehet csak úgy egyszerűen új egységeket, helyszíneket és történéseket kiötleni. Az Ensemble végül sikeresen kiharcolta, hogy a Halo Wars az eredeti történet előtt 20 évvel vegye fel a fonalat, s így a fantáziáját is valamivel szabadabban használhatta a tervezőcsapat. Így fordulhat hát elő, hogy a jól ismert masinák, mint a félelmetes Warthog mellett eddig soha nem látott hadi eszközök is gyarapítják majd az arzenálunkat.
Hadvezéri diploma?
A Halo Wars a mai RTS divatnak megfelelően száműzi a komoly erőforrás- és bázismenedzsmentet, hogy időnk java részét a csatákra fordíthassuk. A játék természetesen nem adja azonnal kezünkbe a legdurvább egységek irányítását, folyamatosan kell megnyitnunk őket. A unitok az Armory használatával tetszés szerint tovább is fejleszthetők, s így akár új képességekre is szert tehetnek. Az upgradek maguk azonban még nem befolyásolják döntően a harcok kimenetelét, a győzelem sokkal inkább múlik rátermettségünkön és reflexeinken. A kő-papír-olló formulának köszönhetően nincsenek legyőzhetetlen egységek, mindenkinek megvan a maga előnye és hátránya.
Egér helyett analóg kar
Az RTS-ek nagyon sokáig voltak a PC-s játékosok kiváltságai, s így teljesen hozzászoktunk már az egér használatához. Az Ensemle éppen ezért különleges gondot fordított a kontrolleres irányítás kidolgozására, hogy mindenféle nehézség nélkül vezethessük csatába seregünket, s sikerült is elérni, hogy a Halo Wars kezeléséhez csupán a bal analóg kar, és négy további gomb szükségeltetik. Az A testesíti meg az egér bal gombját: egy kattintással kijelölünk vele egy egységet, kettővel az összeset az adott típusból, illetve használható a „fogd és húzd" csoportkiválasztó módszer is. Az egységképzéshez és a további műveletekhez egy „körmenü" áll rendelkezésünkre: egy járműdepóra kattintva például azonnal felugranak a már elérhető típusok képei, mi pedig az analóg kar megfelelő irányba mozdításával választhatjuk ki a kívánt darabot.
Habár nagyon kedveset tudni még a Halo Wars single player módjáról és játékmechanizmusáról, már most körvonalazódik egy remek RTS képe. Reméljük, az Xbox 360 exkluzivitást is sikerül elfelejteni a megjelenésig...
ashe