A Halo Online bejelentése keserédes hír volt a sorozat azon rajongói számára, akik PC-n is szívesen lövöldöznének az Xbox húzócímének világában, hiszen egyrészt csak Oroszországban, másfelől egy free-to-play modell mellett játszható a bétában lévő shooter. Vannak, akik viszont nem elégednek meg azzal, hogy a Halo Wars 2 az egyetlen része a sorozatnak, ami PC-re is érkezik a jövőben, ám a programkód mellett a kiadóval is meg kellett küzdeniük.
Az ElDorito, illetve a Dewrito modok segítségével korábban is játszhatóvá tették a játékot a nemzetközi közönség számára is, de tíz és húsz fő között mozgó modder csapatnak nem ez a célja, hanem a Halo 3 egy minél teljesebb PC-s változatának megalkotása. A moddereket egyszer már lekapcsolta a Microsoft, mivel véletlenül a Halo Online kódját is feltették a Github oldalra, ahol a játék megnyitását szolgáló modot is tárolták. Azóta egy alredditen kommunikálnak, ami hamar egy Google-dokumentumhoz irányítja az érdeklődöket, itt pedig megtalálhatjuk a Halo Online eredeti kliensét, egy Új-zélandi fájlmegosztóra feltöltve, az ElDorito programot pedig ettől teljesen elkülönítve. Alapvetően az ElDorito elvágja a Halo Online-t az eredeti szerverektől, míg a Dewrito összekapcsolja az új, moddolt verzióhoz kapcsolódó kiszolgálókkal.
Ahogy a Dewrito egyik fejlesztője a PC Gamernek elárulta, miután deaktiválták a mechanizmust, ami 15 másodperc után kilépett a programból, ha nem tudott csatlakozni a Halo Online szervereihez, sikerült a Halo 3 menüjét is előcsalniuk, ami azt jelenti, hogy a Forge nevű pályaszerkesztő, a helyi többjátékos mód, és a custom meccsek lehetőségét is sikerült már megnyitni. A Halo Online bétájában ugyanis lezárva, de megtalálható a Halo 3 rengeteg funkciója, viszont a tartalmak nagy részét (pályák, karakterek, stb.) a moddereknek kell majd átportolniuk az Xboxos változatból. Persze egy működő engine ebben is rengeteget segít. Természetesen mint minden PC-s fejlesztés, ez sem megy simán, a lassan feloldott feature-ök mellett bőven akadnak hibák és bugok, amik jó néhány játékost megakadélyoznak abban, hogy PC-jükön játszhassanak egy újabb Halo-val, de ettől függetlenül már most kezd kialakulni egy lelkes közösség az ElDorito körül, ami részben annak köszönhető, hogy az updaterrel rengeteget egyszerűsödött a mod telepítése.
A modderek attól függetlenül, hogy egy jogi szürkezónában járnak, nem szeretnék, hogy kalózoknak tekintsék őket. Bár valóban megkerülik a Halo Online mikrotranzakcióit, az ElDorito használói sosem tartoztak a megcélzott orosz piachoz, másfelől ez a lépés technikailag szükséges volt, hogy a free-to-play shooteren keresztül eljuthassanak a Halo 3-hoz. Másfelől az ingyenes kliens terjesztésének is egy olyan módját találták meg, amivel nem sértenek szerzői jogokat. A PC Gamer megkérdezte a Microsoftot is a Halo és a PC kapcsolatáról, de a válasz a szokásos volt: "Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az Oroszországban futó bétából minél többet megtudjunk. Elméletben, a játék Oroszországon kívüli kiterjesztése megkövetelné, hogy régiónként a játékosok igényeihez szabjuk a játékot" - mondta a kiadó szóvivője a Halo Online állapotáról, miután dícséretre méltónak nevezte a modderek lelkesedését és elkötelezettségét.
A helyzet nem sokkal jobb a sorozat központi szálához tartozó részekkel sem, hiszen ezek továbbra is új játékosokat csábítanak arra, hogy egy Xbox konzolt vigyenek haza, bár ezt is csak burkoltan mondta ki a szóvivő: "Az a fontos, hogy egy olyan Halo-élményt hozzunk el, ami a PC-s játékosok igényeinek leginkább megfelel. Izgatottak vagyunk a Halo Wars 2 megjelenése kapcsán, ami 2016 őszén konzolokra és Windows 10-re is megjelenik. Ezen felül a PC-s játékosok az Xbox One-os Halo 5: Guardianst a PC-jükre tudják majd streamelni a Windows 10-en keresztül." A helyzet tehát az, hogy a PC-s gamerek annyira vágynak egy modern Halo-ra a kedvenc plaftormjukon, hogy hónapok munkáját sem sajnálják rá, hogy egy nyolc éve megjelent részt valahogy futtatni tudjanak a számítógépükön. Ha pedig a Microsofton múlik, ez lesz az egyetlen esélyük, hogy ezt meg is tehessék.