Könnyen meglehet, hogy a Halo 4 után már csak az Xbox 360 utódján találkozunk legközelebb Master Chieffel és Cortana-val, már amennyiben igazak a pletykák, és jövő karácsonyra kihozza az új konzolt a Microsoft.
Ami viszont nem pletyka, az a jelentősen megbolondított multiplayer, ami majd a Halo 4 játékosaira vár. Kezdjük például azzal, hogy repült az ODST-ben debütált Firefight, jön viszont a négyfős kooperatív kampány, valamint a Modern Warfare Spec Ops módjára emlékeztető Spartan Ops.
- Ezekért a küldetésekért, valamint új felszerelésért és páncéltulajdonságokért Spartan pontokkal fogunk fizetni.
- A Spartan Ops küldetésekhez hónapokig elhúzódó külön történetszál kapcsolódik, ami arra készteti majd a játékosokat, hogy rendszeresen visszanézzenek. Terjedelmében egyébiránt megegyezik a kampányéval.
- A klasszikus multira (Red vs Blue) az a magyarázat, hogy valójában gyakorlatoznak a csapatok az UNSC Infinity fedélzetén. A mélyűrben járó 3 km hosszú hajó titkos küldetés felé tart, a katonák pedig a virtuális valóságban csapnak össze.
- A sprintelés immáron alaptulajdonság.
- Új felvehető képesség a Forerunner Vision, amivel a falakon is áthatol a tekintetünk.
- A Hologram, a Jetpack és az Active Camo is visszatér.
- Csak Spartan IV-esek lesznek, Elite-ekkel nem harcolhatunk.
- Új free for all játékmód a Regicide. Akinek épp a legtöbb pontja van, az a király, és minden egyes ölésével nő a jutalom, amit a levadászásáért kapunk.
- Distraction medált kap, aki egyetlen ölés nélkül fejezi be a menetet, és Revenge medált, aki levadássza saját gyilkosát.
- A felszedhető fegyverek ezentúl nem fix helyen jelennek meg, hanem véletlenszerű pontokra dobják le őket, és ezzel eliminálják a veteránok helyismeretéből fakadó előnyt.
- Gombnyomásra instant respawn lesz a korábbi néhány másodperces várakoztatás helyett.
- A tervek szerint már elindult játszmákba is becsatlakozhatunk.