A Valve az utóbbi időben piacra dobott néhány elég érdekes dolgot. A Steam Machine gépek létjogosultságát a kezdetektől fogva megkérdőjelezte a PC-s közösség, de biztosan akad, aki valami ilyesmire vágyik. Most itt a Steam Controller és a Steam Link, amelyek szintén hagynak némi kívánnivalót maguk után (a héten részletesen is beszámolunk a tapasztalatainkról), illetve ne feledkezzünk meg Steam OS-ről, amely gyakorlatilag egy Big Picture módban futtatott Linux-alapú operációs rendszer, direkt játékokhoz.
Az Ars Technica nemrég fogott egy PC-t, amire rácuppantottak egy Windows-t és egy SteamOS-t is, majd ráeresztették a Geekbench 3-at, hogy megnézzék, mit tud egymáshoz képest a két rendszer. A Windows 10 ha egy kicsivel is, de jobban teljesített, a különbség azonban egyáltalán nem volt eget rengető, nem úgy, mint a kipróbált játékok esetében.
A tesztelők a Middle-earth: Shadow of Mordor és a Metro: Last Light Redux játékokkal próbálkoztak, mert azok grafikailag elég megterhelők a gép számára, van bennük beépített benchmark, és még SteamOS-re is optimalizálták őket. A Windows 10 mindkét esetben túlteljesítette a Valve operációs rendszerét: Ultra beállítások mellett előbbi átlag 34,5 fps-t produkált, míg a SteamOS csak 14,6-ra volt képes.
Hasonló eredmények születtek akkor is, amikor a Valve saját, Source motorral dolgozó játékait próbálták ki, a Dota 2, a Portal a Team Fortress 2 és Left 4 Dead 2 is sokkal jobban teljesített Windows 10 alatt, amikor 2560 x 1600-as felbontással és maxra húzott graikával indították el őket. Mivel a Valve-nél jobban senki nem ismeri ezt a rendszert, ha ők is csak ennyit tudtak belőle kihozni, az igencsak szomorú.
Azért nem kell még teljesen leírnunk a Steam OS-t, hiszen a jövőben valószínűleg fejlődik még a szoftver és egyre több fejlesztő támogatja majd a dolgot, de jelen helyzetben sajnos nem éri el a célját.