Élelmesebb olvasóinknak nyilván feltűnt, hogy a játék cÃmébÅ‘l hiányzik bármiféle számozás. Nos, a sorszám elhagyása nem holmi hanyagság a Rockstar részérÅ‘l, egyszerűen arról van szó, hogy nem szerették volna a Vice City-t sem negyedik részként, sem a GTA III küldetéslemezeként besorolni. Ez egy teljesen új játék, melynek története tizenöt évvel a GTA III eseményei elÅ‘tt zajlik. Vadonatúj hÅ‘st is kapunk: Tommy Vercettinek hÃvják, és Å‘ még beszélni is tud. (Bár Ray Liotta szÃnész ebben nagy segÃtségére van...:D)
Drog, pia és nők
Hősünk némileg hasonló szituációba keveredik, mint a Hallgatag Fickó a GTAIII-ból, ugyanis nemrég szabadult a sittről és visszaesőként ismét ahhoz akar fogni, amihez a legjobban ért: kokainüzleteket lerendezni és a bevételt piára, drogra és nőkre költeni.
Mivel a tárgyalásokon példásan tartotta a száját, ezért Vercettit ismét tárt karokkal fogadja régi fÅ‘nöke, Sonny Forelli és Vice City-be küldi, hogy olyan (persze kétes…) üzleti ügyeket rendezzen le, amelyek milliókat hozhatnak a konyhára. A gond csak az, hogy Vercetti csapdába esik, elveszti a dohányt, és csak sejtései vannak, ki lehet a tettes. A fÅ‘nök viszont nem túl boldog, hogy bottal üthetik a zsozsót, Ãgy hÅ‘sünknek nem marad más hátra, mint hogy kétségbeesésében az élre törjön, lemészárolva mindenkit, aki az útjába áll: többek között szelÃd motorosokkal, kubai bandákkal, korrupt politikusokkal kell szembeszállnia.
Neonfényáradat
A GTA III-al szemben a leglényegesebb változás grafikai téren jelentkezik majd a legújabb részben. EgyrészrÅ‘l természetesen a sokkal jobban determinált kor (nyolcvanas évek) és a helyszÃn (Miamihoz, Floridához hasonlÃt) miatt jóval stÃlusosabb lesz a grafika: az utcák neonfényben úsznak, a gengszterek hosszú, lenÅ‘tt sérót és havai inget viselnek – a korszak hangulatának kidolgozottsága terén igazi Mafia-szÃnvonalra számÃthatunk.
MásrészrÅ‘l technikailag is jobban fog ütni a cucc: az épületek textúrái a GTA III-énál jóval élesebbek, részletesebbek és sokkal kimunkáltabbak a különféle karakterek és járművek is. A legfrissebb képeken és animációkon például az is látszik, hogy Tommy Vercetti ruhája nagyjából kétszer olyan kidolgozott, mozdulatai kevésbe robot-szerűek és arcvonásai is jóval emberiebbek, mint a korábbi fÅ‘szereplőé. Ráadásul hÅ‘sünk a játék során többször is ruhát fog váltani, Ãgy ezen a téren sem kell majd szégyenkeznie a Mafia fÅ‘szereplÅ‘jével szemben.
Vercetti mellett sokkal valóságosabban viselkednek a járókelők is. A fiatalok görkoriznak a járdákon, az idősebbek padokon üldögélnek, és újságot olvasnak vagy cigarettáznak. Az igazán menő gengszterek pedig dögös járművekbe szállnak: hatalmas fehér limuzinokat, csodás luxushajókat, vagy rakétaként száguldó motorbicikliket birtokolnak. Bizony, a Vice City-ben végre két keréken is száguldhatunk! És a legszebb az egészben, hogy ezeket a gyönyörűségeket mind-mind elköthetjük!
Kétszer akkora város, mint GTA III-ban!
Ez pedig tényleg nem semmi, ha az előző rész Liberty City-jének impozáns méretére gondolunk. Ehhez persze egy izmos grafikus motor is kell: a Criterion RenderWare-jéről van szó, amelyet többek között a Broken Sword III is használni fog.
Summa-summarum, a Vice City rendkÃvül dögösnek Ãgérkezik: nagyobb, szebb, és stÃlusosabb lesz, mint nagynevű elÅ‘dje – ismét hatalmas feeling lesz rosszfiúnak lenni...
Kapcsolódó linkek: