Hirdetés

Ezek minden idők legjobb gamer áprilisi tréfái

|

Összeszedtük kedvenc április 1-jei tréfáinkat az elmúlt évekből, köztük a Razer, a Blizzard és a CD Projekt RED húzásaival.

Hirdetés

Bár a világ most épp nincs tréfás kedvében, az elmúlt évek áprilisi tréfáinak felidézése segíthet, hogy egy kicsit jobb kedvünk legyen ebben a nyomorult helyzetben. Már tavaly is látszott, hogy a hagyomány kezd kikopni a játékvilágból, kevés, gyengébb minőségű poént lőttek el a legjobbak is, de előtte volt pár határozottan erős eresztés.

Hirdetés

A Razer például kenyérpirítót, lebegő egeret és nanobotokat is villantott, a Blizzard társkeresőként értelmezte újra a Battle.net matchmakingjét, valamint bemutatta a zerges tamagotchit, a Google pokémonos poénja meg olyan jól sült el, hogy a Pokémon GO-val aztán sokan gazdagodtak meg szemérmetlenül. Az alábbi videóban a mi 10 kedvencünket láthatjátok, de ha szöveges formában fogyasztanátok inkább, a videó alatt megtaláljátok így is.

Top 10 áprilisi tréfa a gaming világából

Sheng Long

Az Electronic Gaming Monthly magazin mindig is erős volt áprilisi tréfákban, de 1992-ben egész komolyan belenyúltak Sheng Longgal, a Street Fighter II "titkos karakterével". Az egész a játékosoktól indult, akik egy félrefordítás miatt azt hitték, létezik a rejtett harcos a játékban. Ezen felbátorodva az EGM még szerkesztett képekkel is bemutatta őt. Részletesen leírták, hogyan lehet feloldani, ahogy azt is, mire képes. Más lapok kérdés nélkül átvették, tényként hozták le az infókat. Decemberre derült ki, hogy csak egy hoaxról van szó.

Hearthstone: The MMO

A Blizzard minden évben próbálkozik áprilisi tréfákkal, amik néha bejönnek, néha nem. Olykor meg egy bizonyos mobilos Diablo játék bejelentésére hiszik azt a rajongók, hogy korai vicc. A Hearthstone MMO-t 2016-ban jelentette be a csapat. Elképesztő játék lehetett volna a Hearthstone karaktereivel, most először 3D-ben. Meglepő lehet, de nem kapcsolt mindenki: úgy tűnik, néhányan nem tudják, hogy a Warcraft univerzum szolgáltatja a játék alapját, mi több, elsősorban a World of Warcraft... ami egy MMO.

Google Maps Pokémon Challenge

Ez a tréfa azért is érdekes, mert több lett, mint egyszeri poén. A Google 2014-ben pokémonokat helyezett el a térképén, akiket mászkálás közben össze lehetett gyűjteni. A bejelentő videó szereplői extrém helyeken fordultak meg: a tenger közepén, hegyek tetején vadászták a szörnyeket. Az ötlet olyannyira tetszett mindenkinek, hogy 2016-ra megszületett a Pokémon GO, ami letarolta a világot, óriási szenzáció lett, és a mai napig rengetegen játsszák aktívan.

World of Warcraft Dance Battle 

Manapság már a fortnite-os táncok tarolják le a világot: ha véletlenszerűen kiválasztunk egy felső tagozatos gyermeket, biztos, hogy legalább két mozdulatot azonnal lenyom. A WoW-ban is voltak ám táncok, melyek után adta magát a Dance Battle funkció beépítése: tánccsatákat vívhattunk volna a játékban. A koreai Blizzard ezt később még tovább vitte, Dance Dance Revolution táncgépeket képzelt el. Természetesen egyikből sem lett semmi egy áprilisi tréfán túl, és ezt a mai napig nagyon sajnáljuk.

GeForce GTX G-Assist

A G-Assist a modern gamerek sok problémáját megoldhatta volna. A GTX videokártyához hasonlító USB-s eszközt csatlakoztatva használhattuk volna például a GhostPlay funkciót, mely átveszi a játék irányítását, amikor el kell szaladnunk ajtót nyitni a pizzafutárnak, vagy a BossBoostot, ami játékonként egyszer extra erőt ad egy bossharcnál. Az NV Nurture funkció automatikusan rendelt volna kaját, energiaitalt, és ajándékokat szeretteink számára. A bemutatóban látható USB-s eszközből nálunk is van: ez igazából egy 64 GB-os pendrive.

PlayStation Flow 

Öt évvel ezelőtt, részben azért, hogy tolja egy kicsit az akkor még Project Morpheus néven emlegetett PlayStation VR-t, a Sony leleplezte forradalmian új termékét, a PlayStation Flow-t. A koncepció szerint a szemüveget és a hozzá tartozó érzékelőket viselve úgy élhetjük át a játékok vízalatti jeleneteit, ahogy soha addig. Csak egyetlen probléma volt ezzel: kell hozzá egy medence, ami sajnos viszonylag kevés háztartásban található, ami meg publikus, annál nehéz szabadon mozogni. Reméljük, csak a tervezőasztalra küldték vissza, nem vetették el...

Gőzzel működő Steam Machine

A Thinkgeek mindig fantasztikus cuccokkal állt elő április elsején. Így volt ez 2015-ben is, amikor a Valve kitalálta, hogy megcsinálja a PC-konzolt, és kiadta a Steam Machine-eket. A Thinkgeek ezt egy fokkal továbbgondolta, és bemutatta a fából készült, gőz meghajtású gépet, melyet szénnel vagy más szilárd üzemanyaggal kell megpakolni, és természetesen a SteamOS fut rajta. Bemutattak hozzá egy steampunk hatású kontrollert is. Sajnos, szemben a 2009-es tauntaun hálózsákkal, ez végül nem valósult meg.

Assassin's Creed Kinect

Bár akár a Ubisoft is állhatna az Assassin's Creed for Kinect bejelentése mögött, a játék kiadójának semmi köze nem volt hozzá: a koncepció egy csapatnyi filmes fejéből pattant ki, akik nem kevés munkával egy teljesen hihető videót raktak össze egy olyan játékról, amiben a tévé előtt ugrálva, guggolva vezérelhettük volna Desmondot, Altaïrt, Eziót vagy Connort. Persze nem gondoljuk, hogy bárki komolyan vette akár egy pillanatig is, de az ötlet és a kivitelezés egyaránt zseniális.

Razer Project McFly

A Razernek is volt pár jó ötlete gamer kenyérpirítótól a képességeinken javító nanobotokig, de a legjobban a Project McFly-t szerettük. A világ első lebegő gamer egere elsőre a leghaszontalanabb, legkényelmetlenebb perifériának tűnik, és a leírását olvasva sem lettünk meggyőzve. Persze tény, hogy a tapadás hiányával és a Z-tengelyen való mozgatással új lehetőségek nyílnának meg, de nem sokáig tudnánk a levegőben tartani a kezünket. Ellenben egy valódi légdeszkát szívesen fogadnánk.

Így készült Keszeg animációja a The Witcher 3-ban

A The Witcher 3-nak nem volt sok hibája, de tény, hogy néha megkavarodtak a dolgok - főleg Geralt hűséges pajtása, Keszeg viselkedett furán. A bugokkal a CD Projekt RED is elszórakozott egy kicsit: megmutatták egy videóban, hogyan rögzítették a lovas animációkat, gondosan kitakarva annak az arcát, aki a bugokért felelős részleget vezette. Mert azok igazából nem hibák, ugye, a ló fekvőtámaszozását például lómaszkban ugráló színészek segítségével vették fel. Így vagy úgy, ettől csak még jobban szerettük a CDPR-t.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)