Noha a többség számára az Xbox konzolok kabalafigurája, a jellegzetes zöld erőpáncélba öltöztetett, genetikailag felturbózott szuperkatona, vagyis Master Chief főszereplésével készült játékok jelentik a Halót (esetleg még a spin-offokkal is találkoztak) ennél jóval tágasabb a játékok univerzuma.
Mint a legtöbb modern franchise, úgy ez sem ragadt le egyetlen médiumnál, tehát számos regény, képregény, és különböző attrakciók (köztük egy játéktermi gép, valamint egy VR-élmény) tágítják a világ és a rajongók horizontját. Jelenleg mindenért, ami nem közvetlenül valamelyik konzolra és PC-re tervezett Halo-játék, Kiki Wolfkill felel, aki régóta dolgozik már a Microsoftnak és számos területen illetve pozícióban megfordult, mielőtt a 343 Industries vezető producerének nevezték volna ki.
Többek között szakmai múltjáról is mesélt Grathnek egy 26 percet is meghaladó hosszúságú interjúban, amit alább megtekinthettek. Számos érdekesség hangzik el a mellékprojektekről, olyanokról is, amelyek végül a tervezőasztalon ragadtak, de talán majd egyszer mégis megvalósulhatnak.
Az is rendkívül izgalmas, hogy egy lépéssel közelebb kerültünk a megfejtéshez, hogy miért találkozunk oly sok magyar helység- és személynévvel a Halo Reach kampányában. Ráadásul úgy fest, hogy - részben a forgatási helyszín, részben pedig a lore miatt - ismételni fogja magát a történelem, és a készülő Halo sorozat külföldi nézői egy sor egzotikusnak hangzó névre és kifejezésre figyelhetnek majd fel.
Ha nem szeretnétek lemaradni a GameStar Hungary YouTube-csatornára folyamatosan érkező videós tartalmakról, akkor iratkozzatok fel.