A játékok hozzáférhetőségében hatalmas előrelépést jelentett a 2018-ban kiadott Xbox Adaptive Controller, illetve tényleg megsüvegelendő teljesítményt nyújtanak a PlayStation Studios csapatai is saját játékaik részletes beállítási lehetőségeit tekintve. Az alábbi videóban többek között ezekről is szó esik, de messzebbről indulunk el.
Ebben a magyarázóban ugyanis alaposan átvesszük, hogyan találkoztak az elmúlt időszakban a fogyatékkal élő gamerek igényei és a játékipar konkrét válaszai.
Egyáltalán nem véletlen, hogy 2021-ben és 2022-ben már egy külön rendezvény, a Video Game Accessibility Awards hívta fel a figyelmet a témára, és osztotta ki a díjakat azoknak a videojátékoknak, melyeknél dedikált figyelmet kaptak a fogyatékkal élő játékosok is. Lássuk, hardveres és szoftveres fronton milyen fontos előrelépések történtek az elmúlt években.
Ha egyetlen videónkról sem akartok a jövőben lecsúszni, ne feledkezzetek el feliratkozni a csatornánkra. Ha pedig még támogatnátok is a munkánkat, azt megtehetitek a csatornatagság, valamint a szuperköszönet funkciók révén. Természetesen semmi sem kötelező, de hálásan köszönjük, ha így döntötök.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!