Ugye érdekesen hangzik? És van még a cikkben az első GameStarból származó toplista, valamint a megjelenések listája. Csupa érdekesség, és nosztalgia.
Mivel a múlt héten közölt - első GameStarban megjelent - Driver bemutatónk sikeresnek bizonyult, ezért folytatjuk a visszaemlékező írásokat. Ezúttal a fő témánk a PSX 2, és amit akkoriban írtunk róla, de bónusznak bepakoljuk az akkori legjobb játékok és a várható megjelenések listáját. Most tehát következzék a PSX 2 cikk:
PSX 2 - A jövő évezred konzolja?
1994-ben nagyot néztek azok, akik úgy gondolták, hogy senki sem tud beleszólni a Nintendo és a Sega között dúló "konzolharcba". Aztán a Sony jött, látott és győzött. A PlayStation megjelenése után öt évvel is a legnépszerűbb konzol, s ez úgy tűnik, hogy a PSX 2-ig így is marad. A Sony szép lassan csepegteti a Japánban 2000. márciusában debütáló következő generációs konzoljának technikai paramétereit, amelyekbe most mi is bepillantást nyerhetünk. Először jöjjenek az adatok, utána pedig némi magyarázat:
- 128 bites architektúrájú, 300 MHz-es processzor, 16 KByte cache-sel,
- 32 MByte memória,
- MPEG2 video támogatás,
- 150 MHz-es grafikus chip, amely másodpercenként 75 millió poligon megjelenítésére képes,
- beépített DVD-ROM meghajtó,
- képes futtatni a régi PlayStation-programokat,
- FireWire támogatás.
A paraméterek elsőre igen meggyőzőnek tűnnek, messze lekörözik a jelenleg egyetlen konkurenciának számító gépet, a Sega Dreamcastet. A Sony állítása szerint a PSX 2 grafikus teljesítménye ötvenszer (!) akkora, mint a Dreamcasté, és többszöröse egy Pentium III-as PC-nek.
Ezek természetesen kissé túlzó adatok, de azt senki sem vitatja, hogy a PSX 2 forradalmi hardver-újdonságokat hoz magával. A 0,18 mikronos, 128 bites architektúra és a Direct Rambus alkalmazása maga mögé utasítja napjaink PC-it, ám ne feledjük, a gép még nem jelent meg, s jövő márciusig még kedvenc személyi számítógépeink is fejlődhetnek eleget. A fejlett architektúra miatt sokan kételkednek abban, hogy a Sony elegendő mennyiségű chipet tud-e gyártani, azaz tartani tudja-e a megrendeléseket? A szkeptikusok ugyanezt a kérdést már feltették az eredeti PSX megjelenésekor, az eredmény pedig ugyebár mindenki előtt ismert.
A technikai adatok között feltűnhetett, hogy a gépben DVD-ROM és hardveres MPEG2 dekódolás is van. Igen, ez azt jelenti, hogy a PSX 2-es játékok animációi DVD-minőségben jelennek meg, sőt, még DVD filmjeinket is megnézhetjük rajta. A FireWire csatlakozó is igen jelentős újítás, ami helyet kapott a PSX 2-n. Ez az USB porthoz hasonló nagy sebességű csatlakozó, amelyre rengeteg különféle típusú eszköz köthető, az egerektől kezdve a nyomtatókon át egészen a modemekig. A FireWire adatátviteli sebessége 400 millió bit másodpercenként!
A technikai paraméterekkel tehát nem lehet probléma, a Sonyt ismerve pedig a játékellátottsággal és a gép marketingjével sem. Mint játékgép biztos a siker, de valószínűleg a PC-t egy darabig még nem kell kihajítanunk az ablakon (ha már egyszer ennyit költöttünk rá).
Nos, eddig tartott ez a cikk, számos érdekes és tanulságos dologgal megspékelve, most pedig következzék a bónusz kontentant.
A PC DATA összesítése alapján 1999 eddigi legsikeresebb, legnagyobb példányszámban eladott játékai a következőek voltak:
1. Sim City 3000 (Electronic Arts)
2. Baldur's Gate (Interplay)
3. Cabela's Big Game Hunter 2 (Activision)
5. Half-Life (Havas Interactive)
6. Monopoly Game (Hasbro Interactive)
7. Deer Hunter II 3D (GT Interactive)
8. Frogger (Hasbro Interactive)
9 Deer Avenger (Havas Interactive)
10. Sid Meier's Alpha Centauri (Electronic Arts)
11. Microsoft Flight Simulator (Microsoft)
12. Myst (Mattel Media)
13. Wheel of Fortune (Hasbro Interactive)
14. Lego Island (Mattel Media)
15. The Phantom Menace (Activision)
16. Civilization: Call to Power (Activision)
17. Hoyle Casino 99 (Havas Interactive)
18. Age of Empires (Microsoft)
19. MS Combat Flight Simulator (Microsoft)
20. Rollercoaster Tycoon (Hasbro Interactive)
Megjelenési lista
1999. október
Abomination - Eidos
Age of Kings - Microsoft
Grand Theft Auto 2 - Take 2
Homeworld - Sierra
Planescape Torment - Interplay
1999. november
Tomb Raider 4 - Eidos
FIFA 2000 - EA
Half-Life: Opposing Force - Sierra
Imperium Galactica 2 - GT
Theme Park World - EA
1999. december
Final Fantasy VIII - Eidos
Force Commander - Activision
Carmageddon 3 - SCi
Armageddon's Blace - 3DO
Daikatana - Eidos
2000
Wizardry 8 - Sirtech
Quake 3: Arena - Lionhead