Továbbra is elképesztő, hová jutottunk tíz év alatt, és ezen valószínűleg mindenki eltöpreng, aki aktív játékos volt már a Grand Theft Auto sorozat 3D-s részeinek kiadása idején is.
A Grand Theft Auto III és a Vice City mobilos megjelenésekor egyaránt rápörögtünk erre, de a San Andreas túlmegy egy határon: a Rockstar nemcsak egyszerűen átportolta a 2004-es klasszikust, de frissítette a textúrákat is, így – akármennyire fura ezt kimondani – a játék szebb okostelefonokon és táblagépeken, mint PC-n. Nem kimondottan szép, de láthatóan szebb, mint volt, és már ez is nagy szó.
Sőt mi több, méretben is kisebb. A Grand Theft Auto: San Andreasnak ugyanis kevesebb mint 2 GB szabad hely is elég, nem kell heves helyfelszabadításba kezdeni. A játék mobilos megjelenése minden tekintetben hatalmas mérföldkő, ám ha nem játéktörténelmi szempontból nézzük, néhány apróságba azért bele tudunk kötni.
De fölösleges. Aki anno játszott a San Andreasszal, már ismeri a sztorit: Carl „CJ” Johnson édesanyját meggyilkolják, így a fiatalembernek Liberty Cityből újra vissza kell utaznia szülővárosába, Los Santosba. A GTA V megjelenése után különösen érdekes visszatérni, és míg szeptemberben az új Los Santosban kerestük a régi nevezetességeket, most fordítva hasonlítgatunk.
Elképesztő, de minden megmaradt: ugyanúgy vásárolgathatunk, ugyanakkora a bejárható terület, és még a forgalom sem lett észrevehetően ritkább. Külön plusz pont a Rockstarnak azért, hogy állíthatóvá tette a forgalom sűrűségét, így a régebbi készülékekkel rendelkezők minimális áldozattal élvezhetik a játékot.
Az egyik meredek pont persze most is az irányítás. A gombok átrendezhetők, és bár egy kicsit nehezen, de át is lehet őket méretezni. A San Andreas támogatja a külső kontrollereket, aki komolyabban gondolja a mobilos játékot, egyre hízó kínálatból válogathat.
Nem tudjuk nem ajánlani a San Andreast mindenkinek, aki kompatibilis eszközzel rendelkezik. Elképesztő élmény; ha régen játszottatok vele, azért, ha még új nektek, akkor azért próbáljátok ki.