Hirdetés

Godfather II előzetes

|

Második generációs humán erőforrás menedzsment levágott lófejjel, baseball ütővel és repedt fazékhanggal átitatva

Hirdetés

A Godfather bemutatkozó epizódjából kimaradtak létfontosságú, hasznosításért ordító játékelemek és funkciók. Második eljövetele alkalmával az Electronic Arts megpróbálja kiküszöbölni elődjében elejtett hibákat, és összemosni legalább három különböző stílus legüdvözítőbb összetevőit. Történetvezetése szakít a filmben megismertekkel, hasonló sztorival kedveskedik számunkra: kizárólag elhanyagolhatatlan és filmtörténetileg kihagyhatatlan pontokon keresztezzük szélesvásznú változatát, és az esetek túlnyomó többségében inkább saját elképzeléseink szerint alakítjuk a Godfather II cselekménysorát. Kalendáriumunk lapjai visszalapozódnak egészen az 1950-as évek legvégéig, Kubában beköszöntött a szivarszagú éjszaka, pusztán néhány órácskára vagyunk az elsöprő erejű forradalomtól, a békésnek tűnő utcákon hirtelen felüti fejét a kontrollálhatatlan erőszakhullám, csupán lélekjelenlétünknek és harcedzettségünknek köszönhetjük, hogy hatalmas nehézségek árán eljuttatjuk a Corleone család begazolt tagjait a közelben található légikikötőbe és biztonságosan levegőbe emelkedünk. A Godfather első részének főszereplője, becses nevén Aldo Trapani menekülés közben elbúcsúzik életétől, váratlan halála hatalmas betöltendő ürességet eredményez a Corleone família szerkezeti felépítésében. Michael Corleone nagyhatalmú Don meggyőződése szerint személyünk tökéletes Aldo Trapani utódjának. Ha szeretnénk bizonyítani rátermettségünket a lehetőségek országában, Dominic bőrébe bújva jövedelmező, tiszteletteljesség legalsó határát súroló és megdönthetetlen vállalkozást kell felvirágoztatnunk.

godfather2_1.jpg

Én nem szeretem az erőszakot, Tom. Én üzletember vagyok, és a vér túl sokba kerül.


A Grand Theft Auto epizódokból ismerős pofonegyszerű, vállveregető küldetésekkel indul útjára pályafutásunk, azonban ténykedésünkkel arányos módon növeljük megbecsülésünket és bankszámlánkat. Cselekedeteink mellett fogalmazókészségünk szintén befolyásolja a sztori menetét, könnyedén elkerülhetünk véres mészárlásokat, de befenyíthetünk keménykötésű gengsztereket egyetlen rajszöggel, ha megfontoltan alkalmazzuk a program által felkínált válaszlehetőségeket. Összesen négy lehetséges párbeszédpanel áll rendelkezésünkre, döntéseink meghatározzák további életpályánkat. Tökéletesre fejleszthetjük kommunikációs képességünket, ellenben súlyos problémákba ütközhetünk, ha hátországunkban egyetlen bevethető kiskatona sem teljesíti utasításainkat. Embereink segítségére szorulunk, különféle karakterosztály közül válogathatunk, mindegyikük egyedi tulajdonságokkal és személyiséggel rendelkezik. Szakmában jártas gazembereket alkalmazhatunk, hasznosíthatjuk a bombaszakértő tudásbázisát felgyógyíthatjuk utcai lövöldözés során kifordult belekkel rohangáló társainkat és pszichikai terrorban tarthatjuk a legközelebbi hentest, az utcai szlengben verőlegénynek titulált hústoronnyal. Egyszerre három emberünket cipelhetjük magunkkal. Karakterünk mellett segédeinket is folyamatosan fejleszthetjük, mintha egy szerepjátékba csöppentünk volna.

The Godfather II - 1. kp The Godfather II - 2. kp

Egy napon, ami talán el sem jön soha, majd én is kérek tőled valamit.


Ha megtaláltuk tökéletes, vezényszavunkra azonnal pattanó katonáinkat, hozzákezdhetünk kiépíteni befolyásunkat. Zsarolással könnyedén anyagi forrásokhoz juthatunk, a megfélemlítettek naponta fizetnek kasszánkba annak függvényében, hogy milyen vállalkozást visznek vállaikon és mennyi pénzt termelnek. Zsarolásból, prostitúcióból és drogokból származó jövedelmünket tisztesnek látszó üzletekben moshatjuk tisztára, azonban ehhez kiszolgálóegységek és üzleteket megszerzése szükséges, ellenben a fennhatóságunk alá vonható területek számát nem tudjuk növelni. Az üzletek megszerzéséhez első lépésben hatástalanítani kell az őröket, majd megfélemlíteni a tulajdonost. Második lépésben döntéseink kiemelt figyelmet érdemelnek, saját gyenge pontjaikat kihasználásával tudjuk megtörni az ellenálló tulajdonosokat. Szilánkosra tőrjük orrát, megrongáljuk portékáját, esetleg bántalmazzuk vevőit. Ha rájöttünk sebezhetőségére és befenyítettük átvesszük üzlete irányítását, ha tovább egzecíroztatjuk szerencsétlen tulajt többletbevételhez juthatunk, azonban egy bizonyos határt átlépve fellázadhat személyünk ellen vagy megfeküdhet folytonos kínzása miatt. Megszerzett területeink védelmére őröket bérelhetünk, így az ellenséges családok nehezebben pattintják le kezünkről tulajdonunkat.

A bűnszövetkezetekhez tartozó specifikus (prostitúció, szerencsejáték) területek hiánytalan birtoklása esetén különféle bónuszokhoz juthatunk. Amennyiben kezeinkben összpontosul például New York prosti-hálózata embereink szórakoztatására dögös macákat rendelhetünk, akik ezután közelharc esetén nagyobbakat sebeznek. Más bónuszokhoz is hozzájuthatunk, szerezhetünk páncélozott autókat, golyóálló mellényeket, valamint a rivális család tulajdonában lévő bónuszokat szétzúzhatjuk, amennyiben megsemmisítjük vagy elfoglaljuk egyik bűnszövetkezetükhöz tartozó tulajdont.

The Godfather II - 4. kp The Godfather II - 5. kp

Nem vehetsz részt többet a család ügyeiben....kizártunk.


Uralmunk alá hajtott területeinkre és bizniszeinkre állandóan figyelnünk kell, ellenben kicsúszik kezünkből az irányítás. Kiterjedt vállalkozásink koordinálására és egyszerű áttekinthetőségére bevezetésre került a Don's View funkció, melynek segítségével madártávlatból, afféle stratégiai nézőpontból szemlélhetjük birodalmunkat és menedzselhetjük forrásainkat. Megszervezhetjük épületeink védelmét, eldönthetjük pontosan hány darab őrző-védő tagot állítunk portáinkra. Minél több strázsát alkalmazunk, annál nagyobbra nőnek kiadásink, azonban az ellenséges családok értelemszerűen nehezebben kerekednek felül rajtunk. A pénz hajtja kiskirályiságunkat, így érdemes vigyázni tulajdonunkra, befolyásunkra. Az újonnan bevezetett Don's View egyesíti a Godfather II stratégiai és szerepjátékos elemeit. Tulajdonunk, bandánk és pénzügyeink menedzselése mellett képet kapunk, melyek azok a területek, ahol leginkább veszélyeztetnek bennünket a rivális famíliák. Megtervezhetjük védelmi és támadási stratégiánkat, robbanótöltetekkel megpakolt bandatagot küldhetünk ellenfelünk nehezen megszerezhető épületéhez (nemes egyszerűséggel levegő röpíthetjük az egész kócerájt, így elvesztik bónuszukat). Információt kapunk az ellenséges kisfőnökök tartózkodási helyéről és az éppen zajló csaták jelenlegi helyzetéről.

godfather2_donsview.jpg

Szicíliában a nők veszélyesebbek, mint a fegyverek.


Harcrendszere alapvetően ragaszkodik az első epizódban megismertekhez, karakterünk felső végtagjait rongybaba módjára rángatjuk és megpróbálunk tökéletesen kivitelezett mozdulatsorokat kipréselni magunkból. Fegyvereinket anyagi ráfordítás ellenében fejleszthetjük, de rábukkanhatunk erősebb csúzlikra játékunk során. Ellőhetjük ellenlábasunk létfontosságú testrészeit, esetleg megbéníthatjuk, majd kivégezhetjük szerencsétleneket. A tűzharcok hevében ellenfelünk kezeit szétlőve megbizonyosodhatunk róla, hogy többé nem használt fegyvert, így nyugodtan koncentrálhatunk a maradékra. Kivégzések terén színes a felhozatal, lenyomhatjuk ellenfelünk torkán géppisztolyunkat, vagy folyamodhatunk a korábban említett módszerhez, azaz ellenfelünket nem segítjük át azonnal a túlvilágra, hanem szétroncsoljuk térdkalácsait, majd ha eleget szenvedett úriemberesen áteresztünk fején néhány golyót...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)