A Godfather bemutatkozó epizódjából kimaradtak létfontosságú, hasznosÃtásért ordÃtó játékelemek és funkciók. Második eljövetele alkalmával az Electronic Arts megpróbálja kiküszöbölni elÅ‘djében elejtett hibákat, és összemosni legalább három különbözÅ‘ stÃlus legüdvözÃtÅ‘bb összetevÅ‘it. Történetvezetése szakÃt a filmben megismertekkel, hasonló sztorival kedveskedik számunkra: kizárólag elhanyagolhatatlan és filmtörténetileg kihagyhatatlan pontokon keresztezzük szélesvásznú változatát, és az esetek túlnyomó többségében inkább saját elképzeléseink szerint alakÃtjuk a Godfather II cselekménysorát. Kalendáriumunk lapjai visszalapozódnak egészen az 1950-as évek legvégéig, Kubában beköszöntött a szivarszagú éjszaka, pusztán néhány órácskára vagyunk az elsöprÅ‘ erejű forradalomtól, a békésnek tűnÅ‘ utcákon hirtelen felüti fejét a kontrollálhatatlan erÅ‘szakhullám, csupán lélekjelenlétünknek és harcedzettségünknek köszönhetjük, hogy hatalmas nehézségek árán eljuttatjuk a Corleone család begazolt tagjait a közelben található légikikötÅ‘be és biztonságosan levegÅ‘be emelkedünk. A Godfather elsÅ‘ részének fÅ‘szereplÅ‘je, becses nevén Aldo Trapani menekülés közben elbúcsúzik életétÅ‘l, váratlan halála hatalmas betöltendÅ‘ ürességet eredményez a Corleone famÃlia szerkezeti felépÃtésében. Michael Corleone nagyhatalmú Don meggyÅ‘zÅ‘dése szerint személyünk tökéletes Aldo Trapani utódjának. Ha szeretnénk bizonyÃtani rátermettségünket a lehetÅ‘ségek országában, Dominic bÅ‘rébe bújva jövedelmezÅ‘, tiszteletteljesség legalsó határát súroló és megdönthetetlen vállalkozást kell felvirágoztatnunk.
Én nem szeretem az erőszakot, Tom. Én üzletember vagyok, és a vér túl sokba kerül.
A Grand Theft Auto epizódokból ismerÅ‘s pofonegyszerű, vállveregetÅ‘ küldetésekkel indul útjára pályafutásunk, azonban ténykedésünkkel arányos módon növeljük megbecsülésünket és bankszámlánkat. Cselekedeteink mellett fogalmazókészségünk szintén befolyásolja a sztori menetét, könnyedén elkerülhetünk véres mészárlásokat, de befenyÃthetünk keménykötésű gengsztereket egyetlen rajszöggel, ha megfontoltan alkalmazzuk a program által felkÃnált válaszlehetÅ‘ségeket. Összesen négy lehetséges párbeszédpanel áll rendelkezésünkre, döntéseink meghatározzák további életpályánkat. Tökéletesre fejleszthetjük kommunikációs képességünket, ellenben súlyos problémákba ütközhetünk, ha hátországunkban egyetlen bevethetÅ‘ kiskatona sem teljesÃti utasÃtásainkat. Embereink segÃtségére szorulunk, különféle karakterosztály közül válogathatunk, mindegyikük egyedi tulajdonságokkal és személyiséggel rendelkezik. Szakmában jártas gazembereket alkalmazhatunk, hasznosÃthatjuk a bombaszakértÅ‘ tudásbázisát felgyógyÃthatjuk utcai lövöldözés során kifordult belekkel rohangáló társainkat és pszichikai terrorban tarthatjuk a legközelebbi hentest, az utcai szlengben verÅ‘legénynek titulált hústoronnyal. Egyszerre három emberünket cipelhetjük magunkkal. Karakterünk mellett segédeinket is folyamatosan fejleszthetjük, mintha egy szerepjátékba csöppentünk volna.
Egy napon, ami talán el sem jön soha, majd én is kérek tőled valamit.
Ha megtaláltuk tökéletes, vezényszavunkra azonnal pattanó katonáinkat, hozzákezdhetünk kiépÃteni befolyásunkat. Zsarolással könnyedén anyagi forrásokhoz juthatunk, a megfélemlÃtettek naponta fizetnek kasszánkba annak függvényében, hogy milyen vállalkozást visznek vállaikon és mennyi pénzt termelnek. Zsarolásból, prostitúcióból és drogokból származó jövedelmünket tisztesnek látszó üzletekben moshatjuk tisztára, azonban ehhez kiszolgálóegységek és üzleteket megszerzése szükséges, ellenben a fennhatóságunk alá vonható területek számát nem tudjuk növelni. Az üzletek megszerzéséhez elsÅ‘ lépésben hatástalanÃtani kell az Å‘röket, majd megfélemlÃteni a tulajdonost. Második lépésben döntéseink kiemelt figyelmet érdemelnek, saját gyenge pontjaikat kihasználásával tudjuk megtörni az ellenálló tulajdonosokat. Szilánkosra tÅ‘rjük orrát, megrongáljuk portékáját, esetleg bántalmazzuk vevÅ‘it. Ha rájöttünk sebezhetÅ‘ségére és befenyÃtettük átvesszük üzlete irányÃtását, ha tovább egzecÃroztatjuk szerencsétlen tulajt többletbevételhez juthatunk, azonban egy bizonyos határt átlépve fellázadhat személyünk ellen vagy megfeküdhet folytonos kÃnzása miatt. Megszerzett területeink védelmére Å‘röket bérelhetünk, Ãgy az ellenséges családok nehezebben pattintják le kezünkrÅ‘l tulajdonunkat.
A bűnszövetkezetekhez tartozó specifikus (prostitúció, szerencsejáték) területek hiánytalan birtoklása esetén különféle bónuszokhoz juthatunk. Amennyiben kezeinkben összpontosul például New York prosti-hálózata embereink szórakoztatására dögös macákat rendelhetünk, akik ezután közelharc esetén nagyobbakat sebeznek. Más bónuszokhoz is hozzájuthatunk, szerezhetünk páncélozott autókat, golyóálló mellényeket, valamint a rivális család tulajdonában lévÅ‘ bónuszokat szétzúzhatjuk, amennyiben megsemmisÃtjük vagy elfoglaljuk egyik bűnszövetkezetükhöz tartozó tulajdont.
Nem vehetsz részt többet a család ügyeiben....kizártunk.
Uralmunk alá hajtott területeinkre és bizniszeinkre állandóan figyelnünk kell, ellenben kicsúszik kezünkbÅ‘l az irányÃtás. Kiterjedt vállalkozásink koordinálására és egyszerű áttekinthetÅ‘ségére bevezetésre került a Don's View funkció, melynek segÃtségével madártávlatból, afféle stratégiai nézÅ‘pontból szemlélhetjük birodalmunkat és menedzselhetjük forrásainkat. Megszervezhetjük épületeink védelmét, eldönthetjük pontosan hány darab Å‘rzÅ‘-védÅ‘ tagot állÃtunk portáinkra. Minél több strázsát alkalmazunk, annál nagyobbra nÅ‘nek kiadásink, azonban az ellenséges családok értelemszerűen nehezebben kerekednek felül rajtunk. A pénz hajtja kiskirályiságunkat, Ãgy érdemes vigyázni tulajdonunkra, befolyásunkra. Az újonnan bevezetett Don's View egyesÃti a Godfather II stratégiai és szerepjátékos elemeit. Tulajdonunk, bandánk és pénzügyeink menedzselése mellett képet kapunk, melyek azok a területek, ahol leginkább veszélyeztetnek bennünket a rivális famÃliák. Megtervezhetjük védelmi és támadási stratégiánkat, robbanótöltetekkel megpakolt bandatagot küldhetünk ellenfelünk nehezen megszerezhetÅ‘ épületéhez (nemes egyszerűséggel levegÅ‘ röpÃthetjük az egész kócerájt, Ãgy elvesztik bónuszukat). Információt kapunk az ellenséges kisfÅ‘nökök tartózkodási helyérÅ‘l és az éppen zajló csaták jelenlegi helyzetérÅ‘l.
SzicÃliában a nÅ‘k veszélyesebbek, mint a fegyverek.
Harcrendszere alapvetÅ‘en ragaszkodik az elsÅ‘ epizódban megismertekhez, karakterünk felsÅ‘ végtagjait rongybaba módjára rángatjuk és megpróbálunk tökéletesen kivitelezett mozdulatsorokat kipréselni magunkból. Fegyvereinket anyagi ráfordÃtás ellenében fejleszthetjük, de rábukkanhatunk erÅ‘sebb csúzlikra játékunk során. EllÅ‘hetjük ellenlábasunk létfontosságú testrészeit, esetleg megbénÃthatjuk, majd kivégezhetjük szerencsétleneket. A tűzharcok hevében ellenfelünk kezeit szétlÅ‘ve megbizonyosodhatunk róla, hogy többé nem használt fegyvert, Ãgy nyugodtan koncentrálhatunk a maradékra. Kivégzések terén szÃnes a felhozatal, lenyomhatjuk ellenfelünk torkán géppisztolyunkat, vagy folyamodhatunk a korábban emlÃtett módszerhez, azaz ellenfelünket nem segÃtjük át azonnal a túlvilágra, hanem szétroncsoljuk térdkalácsait, majd ha eleget szenvedett úriemberesen áteresztünk fején néhány golyót...