Hirdetés

Játszik veled az ügyfeled? Akkor valamit jól csinálsz!

|

A játékos ösztöneinkre hat egy cég, és máris sokkal jobb eredményeket ér el? Miért van ez? A gamifikáció előnyeit bemutató cikkünk második része következik.

Hirdetés

Na hagyd ki az 1. részt, ha szeretnéd érteni, hogy miről lesz itt szó.

A felhasználó útja világossá és érthetővé válik

A gamifikáció nem csak jelvények és ranglisták hozzáadásáról szól, hanem sokkal inkább arról, hogy a felhasználók olyan saját maguk által választott utakat járhatnak be, amelyben a magával ragadó utazás nagyszerű élményt adhat a játékosnak. A jó játékok jó történettel rendelkeznek, amiben egyértelmű ki a hős, milyen akadályokat kell legyőzni, és mi a várható jutalom. Ezeket a játékos elemeket használva, világos célokat adhatunk a felhasználóinknak, miközben megmutatjuk, merre tartanak.

A "Code Academy" jó példája a játékos elemek felhasználásának. A honlap különböző pályákat, útvonalakat készít a felhasználók részére, attól függően, hogy a felhasználók milyen eLearning kurzust akarnak elvégezni. Bemutatja, milyen úton haladhatnak, várhatóan mennyi idő alatt végzik el a kurzust, és milyen jutalmat várhatnak a kurzus elvégzésekor.

"Készíts egy jó történetet, és a történet emlékezetes élményt hoz létre. A jó élményeknek megvan az a képességük, hogy megváltoztassák a módot, ahogy a világot látjuk" - mondja Christian Saylor.

A felhasználók értékelik a történeteket és még jobban értékelik a világosan és határozott célokkal definiált élményeket.

Miért is fontos ez?

Minden felhasználó, aki meglátogatja a honlapunkat, egy referencialistával rendelkezik, ami a korábbi internethasználata során alakult ki. Ha a tapasztalataik eddig pozitívak (sőt: szórakoztatóak) voltak, ugyanazt várják a mi honlapunktól is. Ha a honlap nem egyezik az elvárásokkal, megkockáztatjuk a felhasználók elvesztését.

Az ügyfelek elkerülik az olyan áruházakat, ahol negatív élményeik voltak, és ugyanígy elkerülik az olyan honlapokat is, ahol hasonló élményben volt részük.

Egyszerű és játékos

Ha egy felületet játékos elemek segítségével szórakoztatóvá, érthetővé és élvezetessé teszünk, javíthatjuk a felhasználói élményt. Jól használva, szignifikánsan megnő az elkötelezettség és a konverzió. Arra azonban figyelnünk kell, hogy azok a játékos elemek, amelyek túl bonyolultak, vagy nem elég érthetőek, frusztrálttá tehetik a felhasználókat. A felhasználók személyiségének megértése kritikusan fontos ahhoz, hogy rájöjjünk, hogyan tegyük őket elkötelezetté.

Ez volt cikksorozatunk utolsó része, kommentben várjuk a véleményeiteket arról, hogy ti mit gondoltok a címben megfogalmazott kérdésről!

A cikk írója szociológus hallgató, a JátékosLét Kutatóközpont szakértője.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)