A korábbi fejezetek:
És végül, a szkillfa megalkotása:
Nem lesz könnyű, többször át fogod rajzolni. Akár egy nagy parafatáblát, meg kis cetliket is használhatsz, azt könnyebb variálni. Ha az előző pontokat végig csináltad, akkor most van egy jó hosszú listád:
- classokkal (kasztokkal),
- requirementekkel (követelményekkel),
- abilitykkel (képességekkel),
- szkillekkel,
- main- és additional questekkel (fő- és mellékküldetésekkel).
1. Először a célokat helyezd el, tehát válogass ki kasztokat a listádról. Nem kell sok, elég 3-5, de azt tanácsolom, hogy minimum kettő legyen. Ezek legyenek felül, távol egymástól.
2. Ezután helyezd el a hozzájuk vezető úton a rád váró feltételeket (requirements).
3. Ha kész a fa "váza", vagyis azok a muszáj dolgok, amik nélkül nem kapsz papírt, jöhetnek a szkillek.
4. A szkillek alá pedig rendezd be a main, és additional questeket. Az utóbbiak kitalálása és megtervezése lesz a legszórakoztatóbb.
Gondolkodj úgy, mint egy játékfejlesztő!
Igyekezz mindenben nehézségi fokozatokat, szinteket kialakítani. Mindig szánj időt arra, ha leírsz egy szkillt vagy questet, hogy végiggondold: hogyan lehet kicsiben csinálni, amit kitűztél magad elé, illetve hogyan lehet tovább nehezíteni.
például: kommentbetyár ( lvl.0) > blogger (lvl 1) > népszerű blogger (lvl 2) > hobbi újságíró (lvl 3) > profi újságíró (lvl 4) > … > Médiabirodalom- tulajdonos (lvl 99)… stb.
Figyelj az elágazásokra!
Itt dől el az, ha választás elé kerülsz. Néha van, hogy két classhoz vezető ösvény egyesíthető. Az ilyen egyesítések lehetőségeit fontold meg. Nem jó, ha túlkombinálod a céljaidat, de ha lehet, akkor integrálhatod az álmaidat.
Sok sikert! (Kíváncsian várjuk a legszebb, legötletesebb, legjátékosabb és legreálisabb szkillfát! )
A cikksorozat végére értünk! Köszönjük, hogy velünk tartottatok!