Többen kísérleteznek azzal, hogy igazán 21. századivá alakítsák az oktatást. Láttuk ezt már a Classcraft esetében is. Amit ott tapasztaltunk az nagyon szép volt, de a tanárokra plusz felelősséget pakol, aminek ők nem mindig örülnek.
A JátékosLét Kutatóközpont fejlesztése ettől megkíméli az oktatókat. Az ő szoftverük segítségével egy okostelefon alkalmazás, vagy egy web böngésző fogja feldobni a mindennapi robotot. A diákok avatárokat hozhatnak létre, akiket iskolai eredményeikkel fejleszthetnek, így plusz motivációt kínálva a tanulóknak. Természetesen azért még kell a tanári segítség ehhez a megoldáshoz is, de könnyen és gyorsan elsajátíthatják majd a rendszer kezelését.
Szeptemberben több oktató is csatlakozik majd a programhoz a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről, az Edutus Főiskoláról és a Pécsi Tudományegyetemről. Akit szintén érdekel a hazai gamification ezen megvalósítása, az keresse fel a JátékosLét weboldalát a részletekért.
Ti mit gondoltok, lehet a játék az oktatás jövője?