Kellemes olyan hírekkel találkozni a világhálón, hogy napokon belül megérkezhet az új Fantasztikus Négyes film első előzetese, hogy márciustól forog a Deadpool mozi, hogy visszatér az X-Akták sorozat vagy éppen filmforgalmazásba kezd az Amazon is, de a trailerek terén is vannak meglepetéseink.
Liam Neeson példáját követve most minden idősödő filmsztár akcióhős szeretne lenni Hollywoodban, Sean Penn például a The Gunman című darálóban szeretné megismételni az Elrabolva sikerét annak rendezőjével, Pierre Morellel. A trailer alapján nem végzi a dolgát, ráadásul olyan színészek segítenek neki Neeson nyomdokaiba lépni, mint Javier Bardem, Idris Elba és Ray Winstone.
A második kiemelt trailerünkben ugyanez a felállás, csak éppen női főhőssel: Salma Hayek bérgyilkosok hullámaival néz szembe, akiket a gengszter ex-pasija zúdított rá. Joe Lynch (Knights of Badassdom) filmje, az Everly szintén nem spórol sem a lőszerrel, sem a vérrel és a továbbra is mutatós Hayek is tényleg mindent belead:
A héten azért nincs ilyen durva akciózás, de van helyette egy Oscar-díjra jelölt életrajzi dráma Hawking mesterről és Depp újabb agymenése:
A mindenség elmélete (The Theory of Everything):
Stephen Hawking napjaink egyik legnagyobb elméje. Olyan elméleti fizikus, aki képes a laikusokkal is megértetni szakmáját és legalább annyian ismerik már a nevét, mint Albert Einsteinét, mégis keveset tudunk az életéről, a munkásságáról és annak hátteréről, valamint a családi életéről. James Marsh (A király, Ember a magasban, Kettős játszma) volt az, aki Hawking első feleségét megkereste annak érdekében, hogy a hölgy életrajzi regényéből drámát faragjon, siker övezte elszántságát. Olyannyira, hogy A mindenség elmélete című dráma forgatókönyvéből az egykori Mrs. Hawking is kivette a részét. Egy kicsit a fizikusoknak, egy kicsit a tudományoknak és egy kicsit a romantikus filmek kedvelőinek is ajánljuk, de a két főszereplő miatt mindenképpen, ugyanis Eddie Redmayne olyat alakít a fiatal Hawkingként, ami megéri a jegyet.
(Érdekesség: A mindenség elméletét 5 Oscar-díjra jelölték többek között a legjobb film, a legjobb férfi alakítás és a legjobb filmzene kategóriákban.)
Mortdecai:
Johnny Depp egyszerűen nem bírja ki, hogy ne pózerkedjen valami maskarában, de a David Koepp rendezővel (Hetedik érzék, Fék nélkül, Kísértetváros) készített közös vadonatúj vígjátékuk esetében meglepő módon csak egy kackiás bajszot kapott, viszont abból legalább jó nagyot. Depp a már tőle megszokott komikusi manírokat remélhetőleg kicsit átformálja, majd felerősíti, hogy végre úgy tudjunk rajta szórakozni, hogy nem Jack Sparrow kapitány mozdulatai és gesztusai köszönnek vissza ránk a felszínt megkapargatva. Szerencsére a Mortdecai történetében minden adott ahhoz, hogy Depp megnevettessen minket: Charlie Mortdecai, az angol arisztokrata műkereskedő képében láthatjuk bohóckodni, akinek tudomására jut, hogy egy lopott festmény hátuljára felírtak egy titkos kódot, amely elvezeti tulajdonosát a nácik elrabolt kincseihez. Rezzenéstelen arcú testőrével (Paul Bettany) az oldalán és gyönyörű feleségével (Gwyneth Paltrow) a háttérben beleveti magát a Goya-festmény utáni mókás kutatásba, miközben olyan színészek keresztezik útját, mint Ewan McGregor és Jeff Goldblum. Érdemes lehet a figyelmetekre.
(Érdekesség: Deppnek ez a harmadik közös filmje David Koepp rendezővel A titkos ablak és Az utazó után.)
Annie:
Egy 1982-es musical feldolgozása, amelyben egy árva kislányt (a kimondhatatlan nevű Quvenzhané Wallis) egy tehetős polgármesterjelölt (Jamie Foxx) magához vesz marketingszempontból, majd idővel több lesz a kapcsolatuk egy szimpla kampányfogásnál. Hiába azonban a jó színészek, valamint az ismert alapanyag, az Annie újabb adaptációja végig szirupos marad a megható vagy a szívhez szóló jelzők helyett, ráadásul a dalbetétek a „szódával elmegy” kategóriát képviselik a legtöbb kritikus szerint, de legalább a nagy boldog happy end megvan, így a „minden jó, ha jó a vége” filmek kedvelői azt kapják a moziban, amit általában keresnek.
(Érdekesség: Quvenzhané Wallist Golden Globe-díjra jelölték az alakításáért a legjobb vígjáték/musical színésznő kategóriában.)
Parkoló:
Viszonylag sűrűn érkeznek magyar alkotások a mozikba, de az olyan játékfilm, ami két társadalmi réteg ellentétét fejezi ki egy parkolóhelyet a középpontba állítva, valószínűleg ritka... mint a jó parkolóhelyek. A Miklauzic Bence által dirigált filmben egy régi bérház lebontása után felszabadult hely parkolóvá alakul, amelynek megvan az a szépsége, hogy mindegy, hogy ki milyen járművel rendelkezik, kényelmesen használhatja. Csakhogy a befolyásos és gazdag Imre (Szervét Tibor) nem így gondolja, ő kinézte magának a parkoló egyetlen fedett helyét, amely viszont a létesítményt működtető Légiós (Lengyel Ferenc) otthonaként funkcionál. Egyikőjük sem enged elhatározásából és kettejük harca szépen tükrözi az általuk képviselt „létformák” ellentéteit is. A tehetséges magyar színészek (Szervét, Pokorny Lia, Rajkai Zoltán) és a téma miatt egy kicsit nyugodtan közel engedhetjük magunkhoz a Parkolót, de akkor se vesztünk túl sokat, ha DVD-n pótoljuk később.
(Érdekesség: Rajkai Zoltán neve nem véletlenül tűnhet ismerősnek a stábban, ugyanis híres színházi és filmes szerepei mellett előszeretettel szinkronizál. Ő például Bradley Cooper, Mark Ruffalo és Sam Rockwell bejáratott hangja is.)
A heti DVD és Blu-ray megjelenések:
- Sin City: Ölni tudnál érte (DVD)
- Llewyn Davis világa (DVD)
- Az emlékek őre (DVD)
- A zéró elmélet (DVD)
- Sráckor (DVD, Blu-ray)
- 22 Jump Street: A túlkoros osztag (DVD, Blu-ray)