A karácsonyi „uborkaszezon” ellenére is kaptunk pár érdekesebb hírt az elmúlt hét folyamán, így többek között kiderült, hogy mi lesz Paul Walker utolsó befejezett filmje, befutott A feláldozhatók 3 kedvcsinálója, továbbá új dátumot kapott a Halálos Iramban 7, illetve a Jégkorszak 5 is.
Trailer fronton sem kopott fel az állunk, ugyanis megérkezett a Transcendence első előzetese, amelyet Christopher Nolan házi operatőre, Wally Pfister rendez és olyan neveket sikerült megnyernie filmjéhez, mint Johnny Depp vagy Morgan Freeman.
Ennyi esemény után azt hihetnénk, hogy a mozik aktuális kínálata szerény lesz, ezzel szemben a hazai forgalmazók alaposan rákészültek a két ünnep közötti időszakra:
47 Ronin:
A részben hazánkban forgatott 47 Ronin Japán egyik legősibb legendáján alapul, amelyet már rengetegszer vittek vászonra a szigetországban, de Hollywood most fedezte fel magának először. Főhősünk, Kai (Keanu Reeves) olyan roninokhoz (gazdátlan szamurájok) csapódik, akik bosszút szeretnének állni uruk gyilkosán, ráadásul mindezt fantasy-környezetbe helyezve olyan lényeket felsorakoztatva, amelyeknek csak a készítők fantáziája szabott határt. A 3D-ben is elérhető alkotás lassan indul be, a trailerekben ellőtték a CGI jelenetek legjavát és valószínűleg nem ez lesz Keanu életének legjobb alakítása, de korrekt iparos munka lett, ami megérdemel egy jegyet.
(Érdekesség: Aki esetleg a plakátokon látott tetovált karakter vagy a fémszamuráj miatt csücsülne be a 47 Roninra, az ne tegye, mert jó ha pár percig láthatóak a vásznon.)
Walter Mitty titkos élete (The Secret Life of Walter Mitty):
Végre egy újabb Forrest Gump! – gondolhatnánk lelkesen Ben Stiller következő rendezéséről, hiszen Walter Mitty legalább akkora egyéniség, mint Tom Hanks kultikus figurája, csak éppen a saját kis univerzumában. Hősünknek ugyanis van egy titkos világa, amit a képzelete szült és csak ő képes belépni, akárhányszor csak elbambul az egyébként fantáziátlan valóságban. Mikor azonban eltűnik egy a szakmája szempontjából kulcsfontosságú tárgy, Walter Mitty a nyakába veszi a valódi világot, hogy megtalálja. Stiller legújabb műve pontosan az ellentéte a korábbi rendezésének (Trópusi vihar), de ez nem jelenti azt, hogy ne érné meg rá beülni, hiszen értékeket közvetít és legalább az is kiderül, hogy a színész mennyire nyomja fullba a kretént.
(Érdekesség: A sztori James Thurber klasszikusán alapul, amit 1947-ben egyszer már filmre vitt Danny Kaye rendező.)
A Wall Street farkasa (The Wolf of Wall Street):
Martin Scorsese. Tőzsde. Leonardo DiCaprio. Ha ezt a három szót együtt hallja az ember, bizton számíthat rá, hogy megütötte a főnyereményt, ami a megtörtént események alapján játszódó A Wall Street farkasa című projekt esetében halmozottan is igaz. Jordan Belfort (DiCaprio) az egyik legnagyobb brókercég tulajdonosa és több tízmilliót keres évente, azonban neki még ez sem elég és minduntalan többet akar, ráadásul az illegális módszerektől sem riad vissza. Scorsese jó érzékkel kapta el a témát, Leo élvezettel lubickol a szerepben és még a mellékkaraktereket játszó Matthew McConaughey, valamint Jonah Hill is megmutatják, hogy tudják meggyőzően komolyra is venni a figurát, ha kell, tehát nagyot nem tévedhet az, aki ezt a filmet választja a két ünnep között.
(Érdekesség: December közepén hozták le a hírt a külföldi lapok, hogy eltűnt DiCaprio mostohatestvére, Adam Farrar. A férfi lopás miatt börtönbe került, majd szabadulása után egyszerűen nyoma veszett, senki nem tud róla semmit és a telefonja sem érhető el.)
Pulykaland (Free Birds):
Ismeritek azt a viccet, hogy két pulyka egy véletlen folytán visszamegy az időben, és ha már ott vannak, akkor megakadályozzák az Amerikában népszerű ünnepi pulykaevő hagyományt? Valójában ez nem is egy vicc, hanem egy új animációs film, a Pulykaland, amely viccesen próbálja megközelíteni a témát több-kevesebb sikerrel, leginkább a gyermekeket megcélozva és olyan szinkronhangokat felsorakoztatva, mint Woody Harrelson vagy Owen Wilson, bár ebből a hazai lurkók nem sokat vesznek majd észre, a hangsúly úgyis a kedves, jól megrajzolt karaktereken és a poénos szituációkon van.
(Érdekesség: A mesét készítő Jimmy Hayward korábban jelentkezett már egy animációval a Horton képében, de például ő tehető felelőssé a Jonah Hex megalkotásáért is.)
Philomena – Határtalan szeretet (Philomena):
Judi Dench a James Bond filmek után újabb arcát mutatja felénk és Philomena bőrébe bújva egy olyan anyát alakít, aki – miután egy zárdába kerülve fiát apácák nevelték majd ismeretlen nevelőszülőknek adták – ötven év után szeretné megtalálni gyermekét és ebben egy nem ritkán cinikus újságíró (Steve Coogan) segédkezik. A dráma leginkább az ő remekül passzoló kettősükre és Philomena múltjára épít, ami vitathatatlanul működik, viszont nem mindenki számára befogadható, tehát csak azok számára ajánlott, akik vevők a komolyabb témákra is.
(Érdekesség: Judi Dench idén vallotta be, hogy gyógyszereket szed a szenilitása miatt, ráadásul rossz a látása is, így nem csupán az okoz nehézséget neki, hogy elolvassa a szövegkönyveket, hanem az is, hogy megjegyezze őket.)
Ezerízű szerelem (The Lunchbox):
Sokan szeretnék elkerülni a mozikban a karácsonyra jellemző giccset, az Ezerízű szerelem című romantikus dráma pedig pont nekik jelent majd felüdülést. A Pi életéből ismert Irrfan Khan ugyanis egy olyan férfit alakít az Ezerízű szerelemben, aki egy Mumbaiban tevékenykedő ételhordó cégnek köszönhetően ismer meg egy nőt, majd szépen lassan egymásra találnak nem csöpögős és nem eltúlzott, hanem alaposan kidolgozott és az érzelmeket megfelelően adagolt módon. Elsősorban a párok és a reménytelen szerelmesek értékelik majd.
(Érdekesség: Mumbaiban valóban létezik egy ételhordó vállalkozás, amely a legenda szerint még sosem tévesztette el a címet.)
A héten nincs DVD vagy Blu-ray megjelenés!