Hirdetés

GameStar évértékelő 2011: ahogy Paca látta

|

Megkezdjük az év végi leltárt, megosztjuk Veletek a gondolatainkat, beégéseinket, örömünket.

Hirdetés

2011-ben sem unatkoztunk, történt egy halom említésre méltó dolog. Salgótarjáni fenegyerekünk így élte meg ezt az évet:

PACA: Az általános, mindenkit érintő problémáktól eltekintve véleményem szerint idén is remek évet zárunk.

2011 egy különösen érdekes év volt számomra. Sikeresen leérettségiztem, bár 4-es érettségikkel nem jutottam be egyetemre vagy főiskolára, de rájöttem, hogy igazából nem is szerettem volna azt csinálni, amelyik szakokra jelentkeztem, ehelyett mélyebben belevetettem magam a programozás rejtelmeibe. Hivatalosan is életem eddigi leghosszabb kapcsolatának pillanatait élvezem, megváltam négy éves PC-mtől és MacBook Airre váltottam (tudom, nem játékra való, de arra itt az Xbox 360, és amig nem verekednek össze addig mindketten maradnak), és a GameStar mellett a PCWorld magazin Macworld mellékletének stábját is erősítem.

Mivel viszonylag kevés időt töltök itthon, kevés időm marad játszani is, így kevesebb pénzt költök játékokra, ennek következtében pedig kevesebb játékot tudok kipróbálni. Azonban hatalmas vétek lett volna tőlem, ha az idei káprázatos felhozatalból nem játszok néhány darabbal, így természetesen nem hagyhattam ki a Portal 2-t, amivel akár a barátnőket is a konzol elé lehet csábítani (az enyémmel működött), a Gears of War 3-at, ami méltó lezárása Marcus Fenix és társai történetének, illetve a Star Wars: The Old Republic-ot, ami nálam veri a WoW-ot, igaz már legalább egy éve leszoktam utóbbiról.

Sajnos, kövezzetek meg, de mindössze egy percet játszottam a Skyrimmel, illetve túlzás hogy játszottam, csak belenéztem az intrójába, de igérem, ahogy lesz alkalmam egy példányt beszerezni, besötétítem a szobámat, bepakolok egy heti hideg élelmet és frissítőt, aztán megnézem miért foglalják imába a fejlesztők nevét világszerte. Ellenben végigtoltam a Duke Nukem Forevert, amiben sokan csalódtatok, nekem viszont nagyjából azt hozta, amit vártam, jókat nevettem rajta, és persze igazi herceg módjára sóztam oda az idegeneknek.

Ha legjobbat kellene választanom, akkor viszont a Rockstar és a Team Bondi üdvöskéjére, az L.A. Noire-ra szavaznék, bár igen húz a szívem a Gears of War 3 felé. Csak a hossza és egyedisége miatt döntöttem előbbi mellett, de biztos, hogy utóbbival sokkal többet fogok játszani (a Horde mód megunhatatlan). Mindig is a történetorientált játékok voltak a kedvenceim, szeretem beleélni magam a történetbe ahelyett, hogy csak mennék és lőnék/kaszabolnék ész nélkül. Nyilván utóbbi kategóriának is megvan az ideje, de sok kell ahhoz, hogy ilyen módon akarjam levezetni az ideget.

Az év csalódása nekem a Crysis 2 volt, már az első rész is csak a szemkápráztató grafikája miatt kötött le, a szériából a magyar fejlesztésű Crysis Warhead viszont nagyon bejött (csak lehetett volna hosszabb). Ez is szép, persze hogy szép, de ez kevés. Régen a játékokat a játékmenet vitte el a hátán, nem számított a grafika, és az erre fektetett hangsúly manapság túl nagy, ami az élmény rovására megy.

Milyen iOS játékszakértő lennék, ha nem tekintenék végig a platformra megjelent játékok listáján. Mert bizony a fejlesztők felismerték az Apple okostelefonjaiban és táblagépeiben rejlő lehetőségeket, azt, hogy milyen erős gépekkel van dolgunk, és olyan játékokat kaptunk, mint a Firemint-féle Real Racing 2, az Epic többszörös díjnyertes sikerjátékának, az Infinity Blade-nek a második része, vagy a Rockstar által meglepetésszerűen bejelentett, tizedik évfordulóját ünneplő Grand Theft Auto 3. Az AirPlay-nek köszönhetően már akár asztali konzolt is csinálhatunk az iPad 2-ből vagy iPhone 4S-ből, és fifázhatunk, versenyezhetünk, lövöldözhetünk a TV képernyőjét segítségül véve. A lehetőségek száma egyelőre végtelen, minden a fejlesztőkön múlik, hogy mennyire kívánnak élni ezzel.

Legjobb 2011-es élményem nyilván az volt, mint minden évben, a GameStar Tábor. Idén is fantasztikus embereket ismerhettem meg mind az új kollégák, mind az olvasók személyében, az egész stáb nevében örülök, hogy ilyen jó arcok vagytok, csak így tovább! Ha legközelebb egy másik helyre megyünk, akkor is számítunk rátok, és reméljük a Kinectes és Move-os játékok iránt is nagyobb lesz az érdeklődés, és nem csak Disorder valamint RG kolléga bizonyítja, hogy ők a parkett ördögei (azok vagyunk - RG).

Tekintsünk egy kicsit szeretett közösségünkre, a GSO-ra. Bár a kedves olvasók és kommentelők túlnyomó többsége természetesen jól megfontoltan, észérvekkel, építő jelleggel intézi felénk vagy mások felé észrevételeit, vannak akik, hogy is mondjam, túl direkt módon és szűkszavúan fejezik ki véleményüket, mellyel csak utálatot generálnak, ok nélkül sértegetik a szerkesztőket, vagy társaikat. A 2012-es évben ez remélhetőleg változni fog, és ebben a Ti segítségetekre is szükségünk van! Ha láttok valakit, aki olyan kommentet publikál, melynek célja egyértelműen gyűlöletkeltés, ne reagáljatok rá! Hűséges takarítórobotjaink elintézik a munka többi részét.

A kis komolyság után térjünk rá a jövőre. 2012-ben remélhetőleg hasonlóan izgalmas lesz a játékfelhozatal és több időm lesz játszani, az előrejelzések jók, és a jelenleg is piacvezető fejlesztők, valamint a lelkes amatőrök biztosan előállnak valamivel, amitől leesik az állunk. Bízom benne, hogy amellett, hogy igyekeznek a PC-sek igényeinek megfelelni, a konzolosokat sem hanyagolják el, és minél jobb optimalizációval bizonyítják be, hogy a jelenlegi generációs készülékek kora még nem áldozott le.

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)