Hirdetés

Két párhuzamos sztorit is kapunk a Yesterday Originsben

|

A Syberia III mellett egy másik ígéretes kalandjátékot, a Yesterday Originst is meglestük a Microids gamescomos prezentációján, ami a 2012-es első rész sztoriját egyszerre viszi majd tovább és előzi meg időben.

Hirdetés

Szerencsére a kalandjátékok közel sem haltak ki, mint ahogy attól egy időszakban oly sokan rettegtek, de kétségkívül régetműfajjá vált ez a játéktípus. Ennek ellenére a spanyol Pendulo Studios elszántan ragaszkodik a formulához és a Runaway sorozat után úgy tűnik, a Yesterday Origins is egy érdekes szériává bővítheti a halhatatlan nyomozó sztoriját.

Ugyan a játék már a tavalyi gamescomon is ott volt, az idei kiállítás alkalmával csupán néhány hónap választott el a megjelenéstől, így a kiadóként segédkező Microids elég sokat mutatott a kalandból. Így azt sem rejtették véka alá, hogy 18+-os besorolásra számítanak a Yesterday Origins esetében, ugyanis a készítők rengeteg felnőtteknek való témát dolgoznak fel, még ha sokszor kifejezetten viccesen is teszik, amit a képregényes látványvilág is támogat.

A sztori tekintetében ismét az első rész főhősét, John Yesterdayt irányítjuk, viszont ezúttal felváltva két, több mint ötszáz év távolságban lévő sztoriszálat ismerhetünk meg. Egyfelől a spanyol inkvizíció korába ugrunk vissza, amikor John boszorkányság vádja miatt kerül börtönbe és az itteni események vezetnek majd a rituáléhoz, aminek köszönhetően főhősünk halhatatlan. Viszont mint kiderül, a rituálét elrontották, ezért John minden halála után elveszíti összes emlékét, így mikor feltámad, nem igazán érti, mi is történt, vagy ki is ő.

A játék másik szálában ezt a problémát próbálja elhárítani hősünk, ugyanis a jelenben John szintén halhatatlan barátnőjével, Pauline-nal közösen próbálja megismételni a rituálét, ezúttal hibátlanul. Az okkult kellékek begyűjtése közben pedig a világ rengeteg különböző táján megfordul majd a páros, úgyhogy elég sokféle helyszínre számíthatunk.

Egy klasszikus kalandjáték persze semmit sem ér a megfelelő fejtörők nélkül és ahogy a Yesterday Origins esetében láttuk, bonyolult feladványokban nem lesz hiány. A nekünk kicsit gyorsítva megmutatott folyamatban Johnnak egy periszkóp törött tükrét kellett kicserélnie (a középkori szálban) és mindehhez egy többlépéses, kémiai ismereteket is igénylő folyamatban készített egy tükröződő fémfelületet. De persze a játékosok frusztrációjának elkerülése és az elegancia érdekében azt szeretnék a fejlesztők, ha a megoldásra nem csupán próbálgatással jönnénk rá, hanem mindig pontosan tudnánk, mit milyen indokkal használunk fel.

Ezért beszélgetések kihallgatásával, vagy a tárgyleírások elolvasásával pont elég infóhoz juthatunk, de ez a kalandjátékok veteránjainak remélhetőleg nem újdonság. Ahogy az sem, hogy a Pendulo játékaira érdemes odafigyelni, a gamescomon hallottak alapján pedig a Yesterday Origins sem képez kivételt ez alól.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)