A Wargaming a konzolos és PC-s játékok mellett a technológiai fejlesztésekre is hatalmas figyelmet fordít. Bele se merek gondolni, mennyi pénzt költ a kiadó arra, hogy a VR mellett az AR, vagyis a kiterjesztett valóság előtt is kitapossa az utat.
Az AR technológia egyelőre nagyon gyerekcipőben jár, a Wargaming azonban nem akarja megvárni, hogy mások arassák le a babérokat. Sokkal könnyebb lenne néhány év múlva nekiállni, amikor már a PC-k, a táblagépek, a headsetek és az adattovábbítás is gyorsabb, de a csapat a technológiával együtt akar felnőni, beletanulni rendszerbe, rájönni a trükkjeire. Most persze megnehezíti a dolgukat, hogy a gépek (legyen szó a szoftvert futtató bivalyerős PC-ről, vagy az alkalmazást pörgető iPadről) brutálisan melegednek, az alacsony válaszidő pedig csak vezetékesen kivitelezhető, így a táblagépbe egy vastag kábel van bedugva, a kompatibilitási problémák miatt 4(!) átalakítóval.
Na de mire is jó a World of Tanks AR? A gamescomon a játékból mutattak nekünk replay-eket, amiket a táblagépen nézhettünk vissza az AR segítségével úgy, mintha az asztalra lettek volna kivetítve (mint ahogy az a fönti videóban is látszik). Maga a szoftver bármilyen gameplay-t megeszik, mi pedig teljesen szabadon mozoghatunk a tablet kamerájával a virtuális térben, így akár annyira is közel mehetünk a tankokhoz, hogy jól kivehetőek legyenek még az apró csavarok is. Játékra alkalmatlan az AR, spectator módban azonban nincs még egy annyira intuitívan kezelhető kamera, mint amit a kezünkbe fogunk.
A fejlesztők természetesen igyekeznek minél több partneri megállapodással a legtöbbet kihozni a már most elérhető technológiából. Pont a gamescom előtt fejezték be a History Channel következő műsorának forgatását, ahol egy brit admirális meséli el és kutatja be a kurszki csata eseményeit, miközben az AR és a virtuális térben felállított tankok segítségével közelről is megmutathatja az egyes járműveket, manővereket, és a csata egyéb kulcsfonotsságú pontjait.
A fejlesztők szerint szükség van még néhány évre ahhoz, hogy egy mindenki számára elérhető technológia legyen a kezükben, és ők maguk nem is igazán tudják sürgetni a dolgot, hiszen elsősorban a hardvergyártókon múlik, hogy mikor érjük el vezeték nélkül azt az adatátviteli sebességet, ami már képes latency-mentessé tenni a megjelenítést. Addig maradnak a tech bemutatók, dokumentumfilmek, esetleg múzeumok, ahol jelen formájában is használható a technológia.
A Wargaming nem tervezi, hogy licence-elik a dolgot, pedig simán elképzelhetőnek tartom, hogy így nézzek végig mondjuk egy Dota 2 meccset. Meglátjuk, mi sül ki belőle, de nagyon remélem, hogy az én gyerekeimnek már így tanítják majd a történelmet egy finn általános iskolában.