Ritkán jelent jót, ha egy játék fejlesztését irányító személy félúton kihátrál a projektből, ám az indok ismerete hiányában a találgatást inkább mellőzzük. Szakmaitól személyesig ezerféle ügy okozhatta Tim Cain távozását a Carbine Studiostól.
A csapat első játékáról a Gamescomon rántották le a leplet. A WildStar képeit, valamint a trailert elnézegetve erőteljes keleti hatást érezhetünk rajta, hiszen nem igazán született még olyan nyugati MMO, amiben nyuszifüles lányok rohangálnak. A játék érdekessége, hogy a fejlesztők legalább akkora jelentőséget tulajdonítanak az építkezésnek, a felfedezésnek és a gyűjtögetésnek, mint annak, hogy addig püföljük a szörnyeket, míg azok be nem dobják a törülközőt. Az előbb felsorolt négy elem a gyakorlatban négy különböző játékstílust jelent, s ezek, valamint a karakterosztályok ötvözete határozza meg, hogy mivel fogjuk agyonütni az időt a WildStarban. A Soldier osztály tagjai mennek és ölnek, az Explorerek feltérképezik a világot, hegyeket másznak meg, barlangok mélyére hatolnak be. Ezzel szemben például a Settler fő tevékenysége az építkezés lesz.
A WildStar története a Nexus planétán veszi kezdetét, melynek rendkívül fejlett lakói, az Eldanok nyom nélkül eltűntek. A galaxis összes űrutazásra képes faja a dögevők hevességével igyekszik a helyszínre, hogy megkaparintsa Nexus kincseit, s nem mellékesen kiderítse, mi történt a helybéliekkel. A gyakorlatban ez csupán három fajt jelent: az embereket, az Aurin nyuszijait és a Granok két lábon járó izomkolosszusait.
Az NCSoft kiadásában PC-re megjelenő WildStar egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, sőt még azt az évet sem jelölte meg a kiadó, amikor már jó eséllyel rávethetik magukat a műfaj rajongói. Ez mondjuk nem is csoda, hiszen még mindig pre-alfa állapotban leledzik a kicsike.