A Ubisoft az elmúlt években többféleképpen húzta ki a gyufát a PC-seknél. Ott volt a becsületes játékosoknak a kalózoknál több problémát okozó DRM, számos nagy címük a konzolos megjelenéshez képest elég későn érkezett, és a Uplay szerverek sem tartoznak a legmegbízhatóbb szerverek közé. A cég európai főnöke, Alain Corre a gamescom 2014-en elmondta, hogy a kiadó szeretne változtatni mindezen.
„Tudjuk, hogy milyen fontosak a PC-s játékosok, tudjuk, hogy mik az igényeik, úgyhogy tovább szeretnénk javítani azon, ahogy a PC-s játékainkat készítjük és támogatjuk." - mondta. Az első néhány lépést már meg is tették: átváltottak egy egyszeri aktivációs megoldásra, az Assassin's Creed Unity és a Far Cry 4 is egyszerre jelenik meg PC-n és konzolokon, és ezt a tendenciát a jövőben is folytatni szeretnék.
Corre szerint ez azonban nem minden, szeretnének javítani az optimalizáción is, ám ez nem csak a PC-re, hanem minden más platformra is vonatkozik. Ugyanígy platformfüggetlen az a célkitűzésük is, hogy szeretnének nyitottabbak lenni a rajongók visszajelzéseire, és egy kicsit engedni, hogy ők is formálják a jövőbeli Ubisoftos játékokat.
A számok pedig azt mutatják, hogy a PC-vel kapcsolatosan jó irányba indultak el: a PC-s játékosbázis a 2012-2013-as pénzügyi évben mért 11%-ról a 2013-2014-es pénzügyi évre 15%-ra növekedett.
Mit gondoltok, melyik kiadó a leginkább PC-barát manapság?