Több mint két évtizedes fennállás után először érkezik meg jövőre PC-re az egyik legismertebb verekedős sorozat, de a Tekken 7 közel sem csak emiatt lesz különleges. Egyrészt a Bandai Namco a csapatos küzdelmek után visszatér az egy egy elleni harcokhoz, amivel kapcsolatosan néhány érdekes apróságot lepleztek le a készítők a gamescomos előadásukon.
A Little Nightmares bemutatójának szomszédságában pedig nem csak a kiadó képviselője és a játék egyik dizájnere, Michael Murray vártak, hanem Harada Katsuhiro is beült az előadásokra, hogy egy-egy kérdésre válaszoljon. A prezentáció oroszlánrészét viszont Murray vezette, aki rögtön le is szögezte a lényeget: a Tekken 7 legfontosabb része a sztorimód. Az új részben elmondása szerint lerántják a leplet több titok nyitjáról is, ami a sorozat eddigi részeiben felmerült, sőt, több olyan rész is lesz, amik egészen eltérnek attól, amit az árkádmódban láthatunk.
Így például visszatérünk majd a múltba, ahol a még gyermek Kazuya és a mostaninál jóval fiatalabb Heihachi Mishima küzdelmét élhetjük át. De akkor is érdemes lesz majd leülni a sztorimód elé, ha a kedvenc karakterünk nem a Mishima-klán egyik tagja, ugyanis másoknak is bőven jut majd szerep. Ennek kapcsán kitértek Claudio Serafino korábban leleplezett karakterére, aki egy ördögűző szervezet olasz tagja. Ő például akkor jelenik meg a Tekken 7 történetében, amikor Heihachi az Archers of Sirius főhadiszállásán keresi fel, hogy segítségét kérje, majd mikor Claudio nemet mond, az idős Mishima durvább eszközökkel próbálja meggyőzni, hogy vele menjen.
A csata kapcsán megmutatták például a készítők, hogyan néz majd ki Claudio Starburst nevű passzív képessége, amit feltöltve új képességekhez fér majd hozzá az új harcos. De szintén ekkor csodálhattuk meg, mire is mentek a csapat művészei most, hogy az Unreal Engine 4 dolgozik a Tekken alatt és az a helyzet, hogy az ördögűzők főhadiszállása verekedős játékokban ritkán látott részletességgel lett kidolgozva. A készítők kiemelték azt is a sztorival kapcsolatosan, hogy kifejezetten természetesek lesznek az átvezetők és a harcok közti átmenetek, ami még egységesebb élményt ígér.
Egy készülő verekedős játéknál viszont rendkívül érdekes az is, hogyan alakul át a harcrendszer. A Tekken 7 esetében két dolgot emelt ki Murray, a Power Crush nevű támadások bevezetését és a Rage módot érintő változásokat. A Power Crush egy olyan támadásfajta, amik segíthetnek megtörni az ellenfeleink kombóját, ugyanis ellentámadásként kiválóak, egyszerű nyitásként viszont nem túl hasznosak, hiszen egyszerűen kivédhetőek.
A Rage mode eddig is jelen volt a Tekken játékokban és a kevés életerővel bíró játékosoknak adott egy fordítási lehetőséget némi bónuszsebzés biztosításával. Ezentúl viszont akár a Rage Art nevű támadásokat is aktiválhatjuk, amik elképesztően sokat sebeznek, de rendkívül nagy rizikót is hordoznak. Ugyanis ha kivédik őket, az ellentámadás is elsöprő erejű lehet. A másik új mechanizmus pedig a Rage Drive, ami segít támadásban maradni és plusz egy támadásig elsőbbséget biztosít a csapásunknak az ellenfelünkkel szemben.
Mindezt pedig a megjelenéskor több mint harminc karakterrel kezdhetjük el gyakorloni, ugyanis ennyi különböző szereplővel rajtol majd a játék. A nemrég rendezett Evón megerősített Bob és Master Raven után pedig Lee Chaolan visszatérését és alteregója megjelenését is megnézhettük.
Hogy a komoly hangsúlyt kapott sztorimód, a nem kevés karakter és a finomhangolt harcrendszer hogy állja meg a helyét a Street Fighter V-tel és az Injustice 2-vel szemben, az 2017 elején kiderül.