Az első napon tett rövid, South Park-os látogatás után tegnap megint beugrottunk a Ubisofthoz (és ma is megyünk, ne féljetek), hogy megnézzük, milyen lesz a kiadó az E3-on bejelentett, vadonatúj játéka. A Steep egy minimum érdekes projekt, ami akár még sikeres is lehet, bár a Ubi korábbi extrémsportos próbálkozásai (avagy a Shaun White játékok) nem álltak össze igazán. A koncepció most egy kicsit más, és nem csak egy jó játékot akarnak készíteni: át szeretnék adni az élményt, amit az Alpokban sportoló, életüket állandóan kockáztató sportolók élnek át. Most láttunk egy kicsit abból, mennyire működik ez a gyakorlatban, és ugyan nem lettem maximálisan meggyőzve (pedig a Tony Hawk, az SSX játékokkal, és a Freak Out!-tal is jelentős időt töltöttem el a múltban), hiszem, hogy decemberig ez még fejlődhet.
A Steepben alapvetően - mint azt a bevezetőben is írtam - négy dolgot lehet csinálni: ejtőernyőzni, szárnyasruhával repülni, síelni és snowboardozni. Mindegyik külön figyelmet kapott, gondosan alkották meg a mozgásanimációkat, az irányítást, a lehetőségeket (például sível a hátrafelé csúszást, ami nem mindenki számára annyira alap, amennyire annak hangzik).
Ezek között bármikor szabadon válthatunk, sőt, ha olyan ponton találjuk magunkat, ahonnan a fentiek egyikével sem lehetséges elindulni, sétálhatunk is. Egy hatalmas, nyílt világban játszunk, ahol találkozhatunk más játékosokkal is, kihívhatjuk őket versenyekre, elfogadhatjuk kihívásaikat, és láthatjuk, ha épp ugyanazt a rekordot próbálják megdönteni, amit mi. Ahogy haladunk előre és fejlődünk, újabb lehetőségek nyílnak meg, meghívást kaphatunk nívósabb eseményekre is, illetve játszhatunk úgynevezett hegyi történeteket, melyek során például reklámfilm forgatáson vehetünk részt, és azért kell valamit tennünk. Alapvetően is bőven van tennivaló, de a feladatok nem rugaszkodnak el a valóságtól - nincs például olyan feladat, hogy a levegőben válts át szárnyasruháról deszkára, majd egy ugrató után ernyőre, ami jól nézne ki, csak a Steep nem ebbe az irányba szeretne elindulni -, és többnyire ellenőrzőpontokon átszáguldva kell minél több pontot szereznünk. Pontok járnak trükkökért, ügyes manőverezésért, vagy repülés esetén azért, ha minél közelebb szállunk a földhöz. A bukás nyilván nem tolerált.
Trükközni egyszerű, csak a két analógot vagy a hátsó gombok valamelyikét kell használnunk. Valahol félúton van az árkád és a realisztikus között; nem Tony Hawk-szerűen, nevetségesen leegyszerűsített vagy elrugaszkodott, de annyit azért toltak rajta, hogy feelinges legyen. Vigyáznunk kell, mert ha túl gyorsan megyünk, annak bukás lehet a vége, érkezzünk bárhogy is a földre egy ugrás után.
Érdekes még a GoPro mód, avagy a belső nézet. Karakterünket alapvetően hátulról látjuk, de ha váltunk, az ő szemszögéből élhetjük át a száguldást. A Ubisoft egyértelműen nyit a VR felé (jön a Star Trek: Bridge Crew, az Eagle Flight és a Werevolves Within is), de amikor megjegyeztem, hogy milyen jó lenne ezt VR-ral játszani, az előadást tartó és a hands-on során segítő fejlesztő hölgy csak annyit válaszolt, hogy "aham, jó lenne." Szóval VR-támogatás eleinte biztosan nem lesz, idővel majd talán.
A Ubisoft láthatóan bízik egy kicsit abban, hogy a közösség majd termel elég tartalmat; a fejlesztők lefektetik az alapokat, amiből aztán idővel, ha sikerül megtalálnia a közönségét, valami nagyobb, maradandóbb is lehet. Keveset láttam még belőle, hogy konkrét ítéletet mondjak, de ahhoz, hogy meggyőzzön, ennél több kell. És a hó is lehetne szebb, bár annak ocsmányságát betudhatjuk a félkész változatnak, amit elénk raktak. Meglátjuk, innen szép nyerni.
A Steep megjelenés december 2-án várható PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.