Legyen bármilyen sikeres egy-egy játék, hozzanak bármennyi pénzt a futószalagon készÃtett folytatások, egy idÅ‘ után megöli az ember lelkét, ha egy-másfél évtizeden keresztül mindig ugyanazt kell csinálnia. Ezért sajnálom például rettenetesen a LEGO játékokra kárhoztatott Traveller's Tales, illetve a Tony Hawk és Guitar Hero epizódokkal megfojtott Neversoft csapatokat. Kell a változatosság, na!
Lassacskán hasonlóan szoros cipÅ‘ben érezhetik magukat a Piranha Bytes srácai azzal a különbséggel, hogy Å‘k saját kútfÅ‘bÅ‘l gazdálkodnak, s nem tornyosul mögöttük egy gigantikus kiadó, amelyik minden kreativitást nélkülözÅ‘, pénztermelÅ‘ tehénfejésre kényszerÃti Å‘ket.
A GamesCom rendezvényén testületileg vett részt az egész csapat, miután már befejezték a Risen csiszolását, s leadták a kiadónak a minÅ‘ségellenÅ‘rzésre és -biztosÃtásra váró ún. Master Candidate lemezt. Ha ez átmegy a rostán, akkor aranylemeznek fogják becézni, és addig etetik, itatják, babusgatják, amÃg szaporodni nem kezd.
Szóval az esseni lányok és fiúk most épp nagyon ráérnek, Ãgy nem volt nehéz elcsÃpni Michael Hoge dizájnert, aki lelkes pacsirtaként csacsogott a PC Games zsurnalisztájának kérdéseit hallván.
Elmondása szerint már javában dolgoznak egy új játék koncepcióján, ami szerepjáték lesz ugyan, de ezúttal teljesen más környezetbe helyezik. A Risen történetének folytatását is vállalják, amennyiben a kiadó elégedett lesz az eladásokkal, és felkéri Å‘ket a feladatra. Az új projektet illetÅ‘en azonban makacsa hallgatásba burkolódzott, s még a rettegett kÃnai ujjfacsaró felemlegetése sem oldotta meg a nyelvét, ám annyit végül csak elmormogott bajsza rejteke alatt, hogy Å‘ maga egy gÅ‘zgépes, fogaskereskes, technokrata RPG ötletét találja izgalmasnak. Mire lehet ebbÅ‘l következtetni?