Hirdetés

Fingszagban próbáltuk ki a South Park: The Fractured but Whole-t

|

Ha sok ember van egy helyen, előkerülnek bizonyos, kellemetlen szagok. A gamescomon viszont nem természetes, elkerülhetetlen okokból volt büdös a South Park: The Fractured but Whole standjánál, hanem egy innovatív eszköz miatt, amit reméljük, soha nem szabadítanak rá a világra.

Hirdetés

Az egy dolog, ha valaki készít egy kamu reklámot egy nem működő termékkel, csak a poén kedvéért, viszont a Ubisoft nem csak kitalálta és elkészítette a Nosulus Rift prototípusát, de rögtön legalább hármat csinált belőle. Az eszköz, mint azt talán láttátok egy pár napja kikerült videóban, a koncepció szerint szagot áraszt (valamint világít), ha az új South Park játékban karakterünk szellent, vagy egy minijáték keretében a dolgát végzi. Mert hogy nyilván ezt is lehet - beülni a vécére, és megszakítva a nagy kalandot megpróbálni megszülni Kula bá rokonát. Ha nem a saját szemünkkel látjuk (vagy orrunkkal szagoljuk), nem hisszük el, hogy a kiadó tényleg ennyire messzire ment; a Nosulus Rift működik, létezik, és irdatlan büdös nem csak a játékosoknak, de azoknak is, akik a közelükben ülnek.

Sajnos nem volt lehetőség mélyen beszélgetni arról, hogyan működik az eszköz, vagy hogy kereskedelmi forgalomba kerülhet-e valaha, de a hányás tornácán táncolva valahogy nem ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem. Egyébként is annyira magával ragadott a The Fractured but Whole, hogy nem foglalkoztam ilyen elhanyagolható dolgokkal. 

Létezik! #southpark #ubisoft #nosulusrift #gamescom

A photo posted by GameStar Hungary (@gamestarhu) on

A továbbiakhoz annyit érdemes tudni, hogy a játék a The Stick of Truth szinte közvetlen folytatása. Akkor kezdődik a sztori, amikor a gyerekek megunják, hogy fantasy világban játszanak, és inkább átnyargalnak a szuperhősökhöz és szupergonoszokhoz. Cartman filmes univerzumot tervez, de terveivel nem ért mindenki egyet, ezért kettészakadnak, megkezdődik a polgárháború, satöbbi. 

A körülbelül húsz perces demó alatt a játék két részletét mutatták meg nekünk. Az egyik viszonylag az elején játszódik, amikor először találkozunk Cartmannel, és csatlakoznunk kell szuperhős csapatához. Ericék házában először meg kellett találnom a pinceajtó kódját (egy naplóban volt, ami szintén önmagában is csodálatos), majd miután kinyitottam, lebaktatni és megkezdeni a beavatást, kasztválasztást. Csak egy kaszt volt elérhető, de a végleges változatban a korábbinál sokkal több lesz (még nem mutatták meg mindet nekünk sem), és mindegyik egyedi képességekkel, öltözékkel rendelkezik. Nem nehéz megtanulni és kitapasztalni, ki mit tud, és a tanulásban a játék egy zseniális tutoriallal (eredettörténet, hisz az minden szuperhősnek kell) segít. 

A másikban az utcán harcoltunk. Meglepő, mennyit lépett előre a The Fractured but Whole a The Stick of Truth-hoz képest, és hogy mennyivel több volt még ebben az egész koncepcióban. A harcrendszer sokat fejlődött: egy rácsban mozoghatunk, mezők között. Némely támadás csak közelről, más csak távolról indítható, és ha egy karaktert beállítottunk egy pozícióba, a soron következőt (csapatunk tagjain egyesével haladunk, minden körben mást irányítunk, ismétlődő ciklusban) már nem küldhetjük ugyanoda. Okosan kell taktikáznunk, és mivel mindenki különböző szerepet kap (tank, support, DPS), az sem mindegy, kit rohamozunk meg először. Inkább a Heroeshoz hasonló, mint sem a JRPG-khez, ha emiatt bárki is aggódott volna.

A speciális mozdulatok effektjei megint csak tökéletesek. Ha találatot viszünk be vagy minket találnak el, töltődik egy mérő, és ha az 100%-ig jut, aktiválhatjuk a speciális képességet. Ezek nyilván nevetségesen eltúlzott jelenetek: Human Kite, avagy Kyle például az űrbe repül, és onnan mér végzetes csapást. Csak ezt az egyet mutatták meg, de biztos, hogy a többi is legalább ennyire jó.

A lenyűgöző játékmenethez rengeteget ad hozzá a humor. Ismerem a South Parkot, naprakész vagyok a sorozatból, de állandóan meglepett, és őszintén nevettem az egyébként nem mindig teljesen új és néha kiszámítható poénokon. Aki félt attól, hogy a Ubisoft San Francisco nem tud olyat alkotni, mint amilyet az előző rész esetében az Obsidian, az ne féljen: már most látszik, hogy a Fractured but Whole sokkal jobb, részletesebb, kidolgozottabb lesz elődjénél (és a fejlesztők ígérete szerint több, ugyanis kb. kétszer annyi játékidőre számíthatunk). A sztoriért ismét Trey Parker és Matt Stone felelnek, és amit eddig láttunk, amiatt tényleg csak bizakodhatunk.

A South Park: The Fractured but Whole december 6-án jön PC-re, PS4-re és Xbox One-ra minden bizonnyal a Nosulus Rift nélkül. Higgyétek el, mindenkinek jobb ez így, a világ is egy szebb, illatosabb hely lehet.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)