Amikor pár hete megérkezett a sajtóközlemény, hogy a Techland egy farmszimulátorban érdekelt, azt hittem, a srácok csak megint vicceskednek, és valami a Dying Lighttal kapcsolatosat akarnak bejelenteni. A második üzenetnél már gyanús volt a dolog. A fejlesztőcsapat nemrég kiadással is elkezdett foglalkozni, és több projektet is a szárnyai alá vett. Ezek egyike az IceFlames által fejlesztett Pure Farming 17: The Simulator, ami - hangozzon ez bármilyen klisésen - forradalmasíthatja a szimulátorok kategóriáját.
Nyilván nehéz ezt elhinni, és valószínűleg ez volt az oka annak is, hogy a délután 17:30-kor kezdődő előadáson egyedül ültem bent, míg az egy szobával arrébb lévő Torment: Tides of Numenera tele volt. Ott egyébként nem mondtak el sok újat, csak láttuk, hogy szépen fut az Xbox One-os verzió is.
A Pure Farming 17: The Simulator egy komoly, AAA minőségű játék lesz, licencelt munkagépekkel (egyebek mellett Zetorral), több játékmóddal, komoly funkciókkal. A csapat figyelte, mit hiányolnak a rajongók más játékokból, és megpróbált mindent bezsúfolni. A növényültetés mellett tarthatunk állatokat, nem csak földeken, hanem üvegházban is termeszthetünk - próbálhatunk folyamatosan gyarapodni. Olyan dolgokra kell figyelnünk, mint az, hogy milyen az időjárás, a föld minősége, illetve a folyamatosan elhasználódó eszközeinket javítgathatjuk is.
A Free mode-ban azt és úgy csinálunk, ahogy nekünk kényelmes, akár három pajtásunkkal kooperatívan is gondozhatjuk ugyanazt a földet. Ennél érdekesebbek a szituációk, melyek különböző kihívások elé állítanak minket, bizonyos feltételek mellett, egy óra alatt kell teljesítenünk a feladatot (ami például az is lehet, hogy szárazság idején valahogy termesszünk elegendő krumplit). A megjelenéskor ebből 12-t kapunk, de a csapat folyamatosan tervezi bővíteni a listát. DLC-k is lesznek egyébként, de azt még nem döntötték el, mi jár ingyen, és miért kell külön fizetni.
Érdekes továbbá a sztori mód is, melynek során egy egyszerű farmerként kezdjük, de egész kis birodalmat építhetünk questek teljesítésével. Fejleszthetjük épületeinket, terjeszkedhetünk, több dologba belefoghatunk, miközben próbálunk jól bánni pénzünkkel. Véletlenszerű, ideiglenesen elérhető feladok is megjelenhetnek bármikor. Idővel ellátogathatunk Japánba, Olaszországba vagy Kolumbiába, és minden helyszínen vár valami egyedi (például cseresznyefák vagy kávé).
A játék Unity 5-öt használ, így a látvány azért nem a csúcs, viszont cserébe várhatóan a gépigény sem lesz magas. A funkciókkal egyébként is kompenzál, majd talán a következő rész - ami a számozás ellenére nem biztos, hogy jövőre jön - ezen a téren is többet ad. Egyelőre PC-re jelentették be, konzolos változatokról még korai beszélni. A megjelenés 2017 elejére várható.