Miután több megbízató szivárogtató is arról súgott, hogy a gamescom Opening Night Live keretében a Microsoft által birtokolt Bethesda az Indiana Jones and the Great Circle kapcsán nemcsak a megjelenési dátumról rántja le a leplet, hanem a PS5-ös port létezéséről is, így nem okozott különösebb meglepetést, hogy bejött a tipp. Annak a tükrében aztán végképp nem, hogy a Doom: The Dark Agest már eleve multiplatform címként jelentették be, előtte pedig a Sea of Thieveset, a Hi-Fi Rusht, a Groundedet és a Pentimentet is kiadták PS-re, sőt az utóbbi kettőt Switchre is.
A tegnapi bejelentés alátámasztani látszik azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint Satya Nadella ügyvezető és Amy Hood pénzügyi igazgató minél több játékot szeretne a konkurens platformokon látni ahelyett, hogy megbpróbálnák a saját felvevőbázisukat növelni az Xbox konzolok eladásának felpörgetésével. Ami aligha fog menni úgy, hogy az elmúlt években az Egyesült Államokon kívül már a nullával egyenlő a marketing.
A gamescom nyitóműsorát követően neki is szegezték Phil Spencernek a kérdést, hogy mégis mi okból jön PS5-re is Indy belsőnézetes kalandja. A Microsoft Gaming (Xbox Game Studios, Bethesda, Activision, Blizzard, King) vezetője először is megjegyezte, hogy egyre erősebbek a franchise-aik, a konzolos játékosszám sosem volt még ilyen magas (ne feledjük, milliók tartanak még mindig ki az előző generációs gépek mellett). Ami pedig a többplatformos megjelenések felé történő elmozdulást illeti, azzal magyarázható, hogy a Microsoft nagyobb bevételt szeretne a videojátékos üzletág a számára.
"Egy üzletet vezetünk, és a Microsofton belül tényleg magasra tették számunkra a mércét azt illetően, hogy mit kell visszatermelnünk a vállalat számára a támogatásért cserébe."
Spencer ezzel félreérthetetlen utalást tett az Activision Blizzard felvásárlásának költségeire, amit az anyavállalat készpénztartalékából fizettek, a vezetőség és a részvényesek pedig elvárják, hogy minél előbb megtérüljön a befektetés.
"Szóval ezt úgy nézem, hogy mit lehet tenni azért, hogy a játékaink a lehető legerősebb pozícióba kerüljenek. A platformjaink növekszenek úgy konzolon, mint PC-n és a felhőben. Ez egyszerűen egy olyan stratégiai lesz, ami működik számunkra."
A videojátékos részleg feje hozzáfűzte még, hogy jelenleg óriási a nyomás ezen az iparágon, évekig tartó növekedés után új utakat keresnek, hogy ez a folyamat ne szakadjon meg. A játékosoknak pedig hozzá kell szokniuk a gondolathoz, hogy a hagyományos módszerek, ahogy a videojáték készültek, illetve forgalomba kerültek, megváltoznak. És ez nemcsak a Microsoftra igaz, hanem a szakma egészére. Szerinte azonban mindennek a következtében több ember játszhat majd jobb játékokkal.
"Számunkra tehát az Xbox egészsége, a platformunk egészsége és a növekvő játékainké a legfontosabb."
A kérdés persze tálcán kínálja magát, hogy melyik lesz a következő cím, amelyik multiplatformmá válik. Valami régi? Valami új? Ti mire tippeltek?