Már a Moto Racer 4 tavaszi bejelentésekor is érdekes újdonságokról olvashattunk, az árkád motoros játékok kedvelőinek kifejezetten jól hangozhatott például az osztott képernyős multiplayer lehetősége. A gamescomon bemutatta a játékot a projektet gondozó Microids, közben pedig néhány érdekes részletet is megtudtunk.
A készítők többek között elárulták, hogy egy könnyen megtanulható, de nehezen tökélyre fejleszthető játék létrehozására törekedtek, amit több érdekes mechanizmus bevetésével próbáltak elérni. Egyfelől egy érdekes boost-rendszert kapunk, amiben bizonyos alkalmakkor (például egykerekezés vagy egy ugratás után) egy minijáték jelenik meg a képernyőn. Ha a két mozgó négyzet a nagyobb háromszögön belül van, mikor leütjük a megfelelő gombot, megkapjuk a turbót, de ha elhibázzuk a lehetőséget, nem gyorsulunk fel.
Az offroad pályákon, ahol crossmotorokkal nyomulunk majd, elsősorban a driftelés és a pontszámunkat növelő trükkök választják el a jó játékosoktól a legprofibb versenyzőket. Ugyan az osztott képernyős és a tízfős online multiplayer kétségkívül fontos feature-ök, a fejlesztők szerették volna az egyjátékos részt is érdekessé tenni. Így nem csak az ellenfeleinket emelik ki azzal, hogy mindegyik karakter és motorja egy-egy popkulturális utalást is hordoz magában (a demóban például a Power Rangersre emlékeztető pilóta száguldozott), hanem egy játékbeli fogadási rendszert is találunk majd, amivel megdobhatjuk kicsit az egy-egy verseny után szerzett jutalmainkat.
A Moto Racer 4 azért sajnos nem győzött meg maradéktalanul. Bár a versenyzés maga szórakoztatónak látszik, a látványvilág és a körítés azért még nem a tökéletességet árasztja magából, bár ezeken még simán változtathat a csapat az októberi megjelenésig. Elég szembetűnő volt például, hogy a versenyzőnk ugyanazt a néhány mozdulatot és hangeffektet ismételgette egy-egy ütközés vagy sikeres trükk után. Ha pedig az ütközéseknél tartunk, ezeknek a fizikája is elég furcsa volt, a motor elég természetellenesen pattant le a szembejövő tereptárgyakról.
Ezek mellett a modellek és a textúrák minősége is erősen ingadozó volt, bár ezt valószínűleg részben a Microids és az Artfacts teljesítménybeli ígéretei okozták. Ugyanis nem csak a 60 FPS-es frame rate-et vállalták konzolon is, hanem még az E3 alatt bejelentették a Moto Racer 4 VR-támogatását (amit sajnos nem láthattunk élőben). A kiadó szerint ezt idővel PC-re is szeretnék kiterjeszteni, de a megjelenéskor csupán a PlayStation VR-tulajdonosok hozhatják ki ezt az extra funkciót a belső nézetből. És mivel ennek a mostani PS4-en is működnie kell, nem csak a Neón, könnyű belátni, hogy valószínűleg nem hozhattak ki mindent a készítők az Unreal Engine 4-ből.
De a Moto Racer 4 nem is ezt tűzte ki célul maga elé, hanem csupán annyit, hogy egy szórakoztató motoros játék legyen, amire minden esélye megvan. A magas szintű versengés lehetősége és a VR-támogatás pedig csak hab ezen a furcsán benzingőz-illatú tortán.