A Monster Hunter széria mögött álló csapat már hosszú ideje hallgatja, hogy bizony lenne igény a szörnyvadászatra PC-n és otthoni konzolokon is. Most végre úgy döntöttek, hogy kielégítik ezeket a vágyakat, a sorozat legújabb része pedig PlayStation 4 és Xbox One mellett a jó öreg PC-re is megjelenik.
Nagyobb szörny, több izgalom
Az idei gamescomon nekünk is lehetőségünk nyílt egy küldetés erejéig kipróbálni a Monster Hunter Worldöt. Már meg sem lepődtem, mikor a prezentációt tartó kedves úr, a Capcom Közép-Európáért felelő PR-menedzsere azt tanácsolta, hogy a karakter szinte felett álló, nehezebb küldetésbe fogjak bele. A gamescomon mindig a lehető legnehezebb fokozatot és a durvább kihívásokat tanácsolták nekünk szinte kivétel nélkül. Természetesen szót fogadtam neki, egy gyors szörnyvadászat alapképzés után már indultam is felkutatni a bestiát.
Az irányítás végtelenül egyszerű, de azért mégis szokni kell egy kicsit, elsőre furcsának hat a pár gombos rendszer felépítése. Szerencsére a felderítésre váró dzsungelben először csap apróbb gyíklények üdvözöltek engem, rajtuk kiismerhettem ormótlan kardom minden képességét. Nem egyedül indultam egyébként útnak, egy aranyos macska-mosómedve keverék is velem tartott, aki nem csak a harcban segített, hanem az egyik alkalmatlankodó gyíkocskát is a mi oldalunkra állította, így végül már hárman barangoltunk egyre beljebb a vadonba.
A dzsungel mélyén
Küldetésem szerint egy hatalmas bestia nyomati kellett megtalálnom. Miután végre meglettek azok a fránya lábnyomok, csillámló zöld jelzés mutatta, hogy merre kell továbbhaladnom. Végül viszonylag hamar meglett a felszeletelésre váró rondaság, ami leginkább egy T-Rexre hasonlított, azzal a kiegészítéssel, hogy hátán aprócska szárnyak bújtak meg.
Bevallom, párszor elkente a számat ez a monstrum, de ilyenkor sem kell nagyon megijedni. A küldetés időre ment, és elvileg bizonyos számú halál után is buktam volna a feladatot, de eddig nem fajult el a dolog. A sikertelen próbálkozásaimnál kulcsszerepet játszott, hogy a gyógyitalokat csak álló helyzetben fogyaszthatjuk el, mozgás közben nem képes inni a karakter, ezért az is előfordult, hogy éppen kortyoltam volna, mikor ellenfelem egy jól irányzott farokcsapással tarkón vágott és kifektetett.
A játékban tizennégy különböző fegyvertípus közül válogathatunk, amelyek eltérő játékstílust igényelnek. Nekem tökéletesen megfelelt az az ember méretű kard, amellyel már lassan negyedórája aprítottam az óriásdinót, mikor hirtelen új segítőm érkezett.
A Monster Hunter World világának lényei egymással sem ápolnak szoros barátságot, így történhetett meg az, hogy míg mi a T-Rex féleséggel egymást ütlegeltük, hirtelen felbukkan egy hasonló méretekkel rendelkező gyík, aki ugyancsak a dinót szemelte ki prédájának. Innen akár hátra is dőlhettem volna, de én azért rásegítettem a folyamatra, és a nem várt segítséget kihasználva, közös erővel gyorsan kivégeztük a melákot.
Mindig van egy nagyobb hal
A fejlesztők később elárulták nekem, hogy a dzsungelben megtalálhattam volna a Rathalos névre hallgató sárkányféleséget is, akit több videóban mutogattak már. Egy speciális csalival ezt a sárkányt is el lehet csalni fészkéből, és akár őt is ráengedhetjük a T-Rexre. A szörnyek és a környezet is interakcióba lépnek egymással a játékban, az is előfordulhat például, hogy szétcsapunk egy gátat és az előtörő víz dönti majd fel a szörnyet, akivel éppen élet-halál harcot vívunk.
Nem véletlen, hogy Monster Hunter 5 helyett a World alcímet kapta a játék, az alkotók egy magas számmal nem akarták elijeszteni az esetleges újoncokat. a Monster Hunter World pedig számukra is tökéletesen élvezhető lesz, nem szükséges hozzá semmiféle előképzettség. A harc folyamatos és élvezetes, a látvány teljesen korrekt, az pedig teljesen egyértelmű, hogy hatalmas fegyverekkel családi ház méretű szörnyetegekre vadászni olyan móka, amibe bárki szívesen belefog. Erre valamikor 2018-ban lesz lehetőségünk, akkor érkezik ugyanis a Monster Hunter World.