Két éven át fejlesztették a Minecraft következő nagy frissítését, a Super Duper Graphics Packet, ami a windowsos és xboxos játékosoknak is kicsinosított grafikai élményt ígért, azonban a Mojang meglepő hirtelenséggel elkaszálta ezt az update-et egy héttel ezelőtt. Most már azt is tudjuk, hogy valószínűleg miért döntöttek így.
Az idei gamescom egyik első nagy bejelentéseként ugyanis a Mojang és az Nvidia bedobta a nagy hírt: közösen hozzák el a kockavilág látványvilágának új szintjét, ez pedig az Nvidia RTX kártyákat birtokló játékosok használhatják majd ki. Az alábbi videó remekül prezentálja a változásokat, túlzás nélkül állítható, hogy sosem volt még ennyire mutatós a kockásított építkezés. Elég csak egyetlen pillantást veti az immár valódi aranyként csillogó gold blockokra, a ray tracingnek hála csodásan tükröződő felületek és valósághű fényhatások mellett csapkodhatunk majd a csákányunkkal.
Nyilván mindezt egyelőre elég kevesen próbálhatják ki a gyakorlatban, de azért azok is örülhetnek, akiknek nem lapul a gépükben egy RTX csúcskártya. A Mojang ugyanis bejelentette, hogy az RTX-es frissítéssel párhuzamosan lecserélik a Minecraft alatt duruzsoló grafikai motort. Az új engine a "Render Dragon" nevet kapja - értitek, hiszen a játékban Ender Dragonnak hívják a főellenséget. Egyelőre azt nem részletezték, hogy milyen mértékü grafikai tuningot jelent az új motor, illetve azt sem tudjuk, egészen pontosan mikor várható a nagy váltás, de remélhetőleg hamarosan ez is kiderül.
Ebben a galériában látványos képpárok mutatják meg a frissítésben rejlő potenciált:
Az RTX-es kártyákról és a ray tracing technológiáról egyébként BZ pont egy éve írt egy részletes cikket, érdemes lehet újra elolvasnotok ezt, hiszen hamarosan egyre több játék támogatja majd ezt a megoldást, ilyen lesz például az új Call of Duty is.