Egy teljes évaddal, egy izgalmas előzménnyel és egy gálánsan ingyenesen átnyújtott minikalanddal a hátunk mögött végre elérkeztünk oda, hogy karnyújtásnyira van a Life is Strange univerzum következő nagy fejezete. Az új főhősök sokakat megleptek, de az idei gamescomon levetített első anyagok alapján a széria továbbra is abba az irányba halad és azt a sémát követi, ami miatt annyian megszerették.
Az első Life is Strange szezon hatalmas sikere még a fejlesztőket is meglepte - erre is kitértek azon az előadáson, amelyet a gamescom előestéjén tartott a Square Enix egy hatalmas moziteremben. A helyszínt nagyjából úgy kell elképzelni, mint a hazánkban is megtalálható VIP mozikat, itt azonban nem csak pár sort töltenek meg a méretes fotelek, hanem az egész terem ilyenekkel van feltöltve, szóval fejedelmi kényelemben élvezhettük végig a prezentációt.
Baj van, menni kell
Daniel és Sean első ránézésre teljesen hétköznapi testvérpár: az idősebb, 16 éves fiú legnagyobb problémája az, hogyan hívja el bulizni szíve hölgyét, illetve a partiban hogyan nyűgözze majd le a lányt, a 9 éves Daniel pedig gőzerővel dolgozik azon, hogy neki lehessen a világon a legmenőbb halloweeni jelmeze. A srácok édesapjukkal élnek, de a hibátlan családi idillt hamar szétzúzza egy banális indokok által kiváltott tragédia, ennek következtében pedig a fiúknak menekülniük kell. Seattle városából egészen Mexikóig kénytelenek eljutni, a nyugati parton átívelő kaland során pedig csak és kizárólag egymásra számíthatnak.
A Life is Strange 2-ben Seant fogjuk irányítani (őt is láthattuk a Captain Spirit végén), akire egyik napról a másikra hatalmas felelősség szakad rá. Öccse nincs is teljesen tisztában azzal, hogy mi történik éppen velük, miért kell menekülniük, ráadásul mivel tényleg egy nagyon fiatal kis srácról van szó, saját személyisége még nem alakult ki teljesen, könnyen formálható. Ez nagyon komoly hangsúlyt kap majd a játékmenet folyamán, ugyanis a legtöbb cselekedetünk hatással lesz a kistesó későbbi viselkedésére.
Az alkotók szerint nehéz feladat volt a mesterséges intelligencia összekalapálása, de végül sikerült Danielt úgy megalkotni, hogy valóban egy korabeli gyermekhez hasonló lehessen.
Daniel minden egyes cselekedetünket figyeli, ugyanakkor ő maga is kis felfedezőnek érzi magát, egyből tudtunkra adja, ha észrevett valami érdekeset, és persze folyton kérdezget bennünket. Válaszainkat megjegyzi és könnyen lehet, hogy mi csak egy szúrósabb poént akartunk elsütni, de a fiú véresen komolyan veszi. Olyan is előfordulhat, hogy a vadonban kószálva élelemért könyörög az öcsi, mi pedig nyilván nem akarjuk éhezni látni, ezért kihalászunk egy csokiszeletet egy elhagyatott autóból. Ez azonban Danielben úgy csapódhat le, hogy a lopás bizonyos esetekben bocsánatos bűn, ami nyilván bajba is keverheti a jövőben.
Egyelőre még keveset tudunk arról az újfajta szupererőről, ami felbukkan a Life is Strange 2-ben, még az sem teljesen tiszta, hogy melyik fiú rendelkezik vele. Ha jól rakjuk össze a képet a Captain Spirit alapján, Seannak vannak telekinetikus képességei, az elméjével tud tárgyakat mozgatni. Remélhetőleg a közeljövőben erről többet is elárulnak majd a fejlesztők, hiszen az első részben az idővisszapörgetés kulcselem volt, ugyanakkor arra is láttunk bőven példát, hogy a teljesen hétköznapi, emberi aspektus jelenti a csúcspontot egy epizódnál.
A zene most is egyből az ember tudatába fészkeli magát, és tökéletesen simul a cselekményhez, csak hálásak lehetünk azért, ha egy komponista ennyire profi a szakmájában. A látvány megmaradt rajzfilmszerűen bájosnak, ezzel együtt viszont sok fejlődött az apró részletek terén. Az előadáson vetített erdei jelenetek alatt az emberben felidéződtek a táborozások, kempingezések emlékei, és már most biztossá vált (noha eddig sem volt nagyon kérdéses), hogy mi is ott akarunk lenni, mikor szeptember 27-én megérkezik a Life is Strange 2 első epizódja.