Múlt héten már villantott néhány nagyon erős kijelentést a Destiny 2 kapcsán az Nvidia. Emlékeztetőül: a játék támogatja majd a 4K kijelzőket, a 21:9 képarányú monitorokat, de a képfrissítés sem lesz felülről szabályozva, tehát kizárólag a brutálisra turbózott hardvereink szabnak határt annak, milyen framerate-et produkál az FPS. És ez még nem minden.
A gamescomon még erre is rá tudtak tenni egy (sőt, két) lapáttal: a játék HDR és SLI támogatást is kap, ráadásul a HDR már a soron következő PC-s bétatesztre is elérhető lesz.
Ha valaki egy méretesebb kő alatt töltötte volna az elmúlt pár évet technológiák tekintetében, íme egy gyors felzárkóztató, miért is jó a két említett betűkombináció. Tudjuk, hogy sokatoknak már alapszintű a fogalmak ismerete, de gondoljunk azért a játékok és hardverek világába mostanában belépőkre is, köszi, béke, szeretet.
Kétszer három betű
A HDR a high dynamic range, azaz a nagy dinamikatartomány rövidítése. A módszer lényege, hogy egy képen belül jóval elkülöníthetőbben megjelennek a sötét és világos részek úgy, hogy ezek mindegyike részletes és éles marad. Ha például egy normál fényképezőgéppel vagy mobillal lefotózunk egy témát, sötétebbre állítva ugyan jól látszanak a világos részek, de az árnyékokban már elvesznek a részletek, míg fordítva, az exponáláskor világosabbra fókuszálva jobban látjuk a sötét részleteket, míg a világosak "beégnek". A különbség érzékeltetésére itt egy példa:
A tévékben és monitorokban az elmúlt néhány évben kezdtek divatba jönni a HDR-képes modellek, amelyek pontosan ezt a gyakorlatot ültetik át a fényképezésből a megjelenítés világába, ezzel olyan szinten részletes és dinamikus hatást létrehozva, amit eddig például játékokban nem láthattunk.
Az SLI a scalable link interface, azaz skálázható összekapcsoló interfész technológia nem teljesen új, annak idején még a 3dfx fejlesztette ki (1998-ban mutatták be, még a szép emlékű Voodoo 2 grafikus kártyákhoz). Az Nvidia azonban továbbfejlesztette ezt a régi elgondolást, amelynek lényege az, hogy több videókártya dolgozik egyszerre ugyanazon a feladaton, a párhuzamos munkavégzés pedig értelemszerűen gyorsabb és minőségibb végeredménnyel jár.
Az Nvidia egyébként azt is bejelentette, hogy még a Destiny 2 bétájának megjelenése előtt négy nappal, egészen pontosan augusztus 24-én kiadja a grafikus kártyáihoz szükséges frissítést.
A végleges Destiny 2 startja persze még odébb van, PC-re október 24-én érkezik a játék, a konzolverziók pedig már szeptember hatodikától elérhetőek lesznek, de ezekben persze hiába is keresnénk HDR opciót és egyéb hardverizzasztó hívságokat.