Milliók kedvence a mai napig a Guild Wars, ami több okra vezethető vissza. A még mindig pofás küllemmel rendelkező MMO-t a ex-Blizzard fejlesztők hozták össze Arena Net néven csoportosulva a dél-koreai NCsoft égisze alatt.
Fantasztikus dallamait a játékvilág John Williamseként emlegetett Jeremy Soule szerezte, de a legnagyobb erénye mégis az, hogy nincs havidíj, nincs mikrotranzakció, csupán egyszer kell kifizetni a játék, illetőleg a kiegészítők árát. Az pedig már csak a hab a tortán, hogy akár egyedül, is élvezhető a kalandozás, tehát antiszociális egyedek számára is fogyasztható.
A Guild Wars 2 hasonlóképp támogatja a szóló játékot, ráadásul csapattársként szegődő NPC-k segítségével szinte teljesen kiküszöböli az emberi társaság hiányát. Az előddel ellentétben viszont már nem instance-ok láncolata alkotja a világot, hanem egy perzisztens, a játékosok tettei hatására folyton változó birodalom tárja szélesre kapuit előttünk.
A történet 250 évvel az Eye of the North eseményei után veszi kezdetét. Tyria földjét szinte cafatokra tépte az öt faj szüntelen ellenségeskedése, ám ekkor felébredtek a sárkányok, akikről mindenki megfeledkezett. A halhatatlan Zhaitan vezetésével fajtársai varázslattal emelték a felszínre a tengerbe süllyedt Orr birodalmát, minek nyomában földrengés és szökőár pusztított a Bánat tengere partmenti városaiban.
Zhaitan élőhalott seregeit csakis az Tyria öt domináns népe, a macskaszerű Charr, az apró termetű ezermesterekből és feltalálókból álló Asura, az északi földek óriási alakváltói, a Norn, a növényi eredetű Sylvari és az emberek szövetsége állíthatja meg. De vajon képesek lesznek több évszázados háborúskodás után félretenni sérelmeiket, vagy egyenkét buknak el?
Az információért köszönet illeti Gedeonx becenevű olvasónkat!