Hirdetés

GTFO előzetes - kooperatív játékban még sosem rettegtünk ennyire

|

A gamescomon kipróbáltuk a hardcore játékosoknak készülő FPS-t, és hiába játszottunk fejlesztőkkel, így sem sikerült elsőre teljesíteni a pályákat.

Hirdetés

A kooperatív lövöldék reneszánszukat élik, de nincs a piacon még egy játék, ami ilyen szintű együttműködésre késztetné a játékosokat. A 10 Chambers Collective (ami egyébként csak kilenc emberből áll) csapatában olyan veteránok vannak, akik korábban a Payday-en és Payday 2-n dolgoztak, így pontosan tudják, mitől döglik a légy. Az idén megjelenő GTFO pedig minden szempontból ígéretesnek tűnik.

Hirdetés

Az ítélet: játék

A történet szerint egy jövőbeli börtönben raboskodunk, ami alatt durva katakomba-rendszer húzódik. A börtönigazgató (akiről egyelőre nagyon titokzatosan beszéltek a srácok) a rabokkal végezteti a piszkos munkát, így akaratunk ellenére(?) újra és újra alászállunk majd a mélybe, hogy ott különböző feladatokat hajtsunk végre, fontos eszközöket hozzunk a felszínre, vagy megfékezzük a mélyben tomboló káoszt, amit a zombiszerű lények okoznak. 

A fejlesztők elmondták, hogy az egész játékot a kooperatív megoldások köré húzták fel. A csapatnak folyamatosan kommunikálnia kell, és a tagoknak együtt kell dolgozniuk a túlélés érdekében. Ez nem az a játék, ami elé csak úgy leülsz lazításként letolni egy kört, és ha nincs meg a tökéletes összhang, akkor hamar vége szakad majd egy-egy pályának. Bár az egyes küldetések pályánként fixek, az ellenfelek típusa és elhelyezkedése, valamint az előrejutáshoz szükséges tárgyak, például kulcskártyák helyzete véletlenszerűen változik. Arra nagyon kicsi az esély, hogy valaki elsőre teljesítsen egy pályát, a fejlesztők inkább a "trial and error" megközelítésben hisznek, így újra és újra neki fogunk futni egy küldetésnek, mire kitanuljuk, hol mire számíthatunk. Aztán persze lehet, hogy végül valami egész más ugrik a nyakunkba.

Csak másokra számíthatsz

A taktikázás már a menüben elkezdődik, ahol a csapattagok összeállítják a felszerelésüket. SMG-k, shotgunok, gépfegyverek, mesterlövész puskák közül választhatunk, de ha nincs a csapatban aki közelharcban vagy épp a távoli ellenfelek kiiktatásában jeleskedik, akkor az durván visszaüthet. Szintén fontos a megfelelő kütyük összeválogatása, mert bár elsőre jó ötletnek tűnhet 4 letehető löveg, zabálják a golyót, így valószínűleg jobban járunk, ha van a csapatban az ellenfeleket feltérképező radar, az ajtó megerősítésére használható, ragasztót lövő puska, vagy épp taposóakna. A lőszerre nagyon vigyázni kell, mert eszetlen lövöldözéssel simán kifogyhatunk a pálya első harmadában, arról nem is beszélve, hogy brutálisan sebez a friendly fire, így a nagy kavarodásban simán kivégezhetjük a saját csapatunkat.

A GTFO semmit nem rág a szánkba, a különleges tárgyaknak is csak a nevét árulja el, amiket aztán a pályákon elszórt konzolok segítségével azonosíthatunk. És miközben a zombik döngetik az ajtót, könnyű elgépelni a DOS-os felületen, hogy "locate key_black_190". Kelleni fog néhány kör, mire a játékosok belerázódnak a játékmenetbe, de a fejlesztő egyértelműen a tapasztalt, hardcore játékélményt kereső rajongókat vették célba, nekik pedig kell a kihívás.

A tervek szerint a játék még idén megjelenik, úgyhogy a fejlesztőknek bele kell húzni a következő hónapokban, mert a tartalom még messze nem végleges. A játékmenet ugyanakkor nagyon izgalmasnak tűnik, úgyhogy akik a Left 4 Deadet is a legmagasabb nehézségi fokozaton játszották, és keresik a kihívásokat, azoknak érdemes lesz odafigyelni a GTFO-ra.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)