Annak ellenére, hogy a Monster Hunter World asztali gépekre, Xbox-ra és PlayStation-re fog megjelenni, a Capcom az általuk handheld fronton eddig megszokott, ingyenes DLC stratégiát választotta.
Ryozo Tsujimoto Polygonnak adott interjújából derült ki mindez. A producer ígéri, hogy a Monster Hunter World is hasonló támogatást kap, mint az eddigi részek. Megemlítette, hogy a kooperatív játékhoz egy konzolspecifikus online szolgáltatásba kell majd regisztrálnunk.
A legutóbbi konzolos Monster Hunter játék óta sokat változtak a platformok. A PlayStation 4 vagy az Xbox One ma már egész nap az internetre van kötve, ezért újra kellett gondolnia a fejlesztőknek mit is jelent a DLC.
"A hordozható eszközökön nem mindig vagyunk online, ezért egy olyan rendszer kellett, ami akkor tölti le a küldetéseket és a tartalmakat, amikor otthon vagyunk és játszani enged amikor éppen a szabad ég alatt. A konzolok esetében viszont bízunk abban, hogy mindig online leszel."
- ecsetelte Tsujimoto.
Ezzel a megoldással a kézikonzolok háttérbe szorulnak, ugyanis ez azt jelentheti, hogy a küldetések egy meghatározott időben lesznek elérhetőek.
Megerősítést nyert továbbá, hogy a Monster Hunter World is hasonló mennyiségű tartalmat kap mint az eddigi játékok. Kaname Fujioka, a vezető-producer nyilatkozott erről:
"Biztosítjuk, hogy olyan volumenű játékmenet kerüljön bele, ami egy Monster Huntertől elvárható."
A Monster Hunter World 2018. első felében érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.