Egy ideje már érlelődik ez a trend, de csak az elmúlt 1-2 évben kezdtük el igazán érezni, hogy a játékfejlesztők szeretnének a felhőalapú számításokkal komolyabban foglalkozni. Illetve az Xbox One bemutatójánál a Microsoft nem véletlenül erőltette a folyamatos online jelenlétet, eredetileg az is cél lett volna, hogy ezzel javítsák a hardver korlátozott teljesítményét. Akkor ez a vonal elméletben megbukott, most úgy tűnik, mégis erre haladunk. Ennek az egyik első példája lesz a Crackdown 3, viszont ez a technikai innováció egy nem várt korlátozást hoz magával.
A Crackdown 3 egy rövid demó erejéig ellátogatott az idei gamescomra, viszont zárt ajtók mögött egy kicsit hosszabb és részletesebb bemutatót kaptak a rendezvényre látogatók. A játékot egyértelműen a rombolható környezet adja el, amit a fejlesztők egy elosztott, felhőalapú számítási rendszerrel oldanak meg, viszont ennél fogva ennek a működéséhez kell az online kapcsolat, így sajnos csak a játék online komponensében érhető majd el.
Ennek az online igazából csak az egyik oka, a másik indok az, hogy a játékmenet annyira erősen támaszkodik a gyűjtögetésre és a magas épületek megmászására, hogy ezek a mechanikák nem működnének, ha minden elpusztulna a játékban. Persze ettől még lesz rombolhatóság, de sokkal limitáltabb kapacitásban.
Ti mit gondoltok? Nagyon hiányzik majd ez a feature a single player módból vagy úgyis csak online fogtok játszani?