A jövő márciusban érkező Far Cry 3 elődjéhez hasonlóan a Dunia motort használja kisebb-nagyobb módosításokkal. A fejlesztők példának okáért élethűbb árnyékokat, változatosabb növényzetet és mindenek fölött több apró részletet varázsoltak a képernyőre. Külön öröm, hogy a sorozat védjegyének számító hatalmas látótávolságot nem gyilkolják meg túlzott blurrel, ahogy azt sokan teszik.
Látványosan javult a füst megjelenítése, a pallax-mapping révén a legtöbb textúra csillog, miközben mindenre dinamikus megvilágítás útján vetül fény. A legmegdöbbentőbb viszont a víz megvalósítása: hullámzik, fodrozódik, habot vet, visszatükröz és töri a fényt, ahogy a nagykönyvben meg van írva, továbbá saját kiterjedéssel rendelkezik, ami a játékos karakterének mozdulataira reagál.
Azt, hogy mindhárom platformból (PC, X360, PS3) a maximumot szeretnék kihozni, egy pillanatig sem rejtették véka alá a fejlesztők, ugyanakkor nem árulták el, hogy a Far Cry 3 rendelkezni fog-e DirectX 11 támogatással.