A gamescom 2013-on a Dragon Age: Inquisitiont fejlesztő BioWare arról beszélt, hogy a teljesen nyitott világ nem összeegyeztethető a sorozat identitásával.
Mike Laidlaw szerint a Dragon Age 3 lényegesen nyitottabb világot kap, mint az előző epizódok, viszont teljesen mégsem nyithatják meg a játékos előtt, mert a sorozat sava-borsa mindig is a történetmesélés és döntéseinkkel befolyásolható sztori voltak, amik nem passzolnak bele egy hatalmas sandboxba. "Amikor sorozatot csinálsz egy játékból, akkor meg kell vizsgálnod, hogy mi az ami jót tesz magának a sorozatnak, és becsülnöd kell azokat a játékosokat, akik végig melletted voltak és rajonganak a játékért. Állandónak kell maradni" - mondta Laidlaw.
A Dragon Age kreatív igazgatója szerint az open-world RPG-k, mint a The Elder Scrolls elképesztőek, viszont a döntéseink komplexitása miatt ez nem valósítható meg az ő játékaikban. "Egy Elder Scrolls játékban eltölthetsz 70, 80, vagy 120 órát. Fantasztikus dolog. De a Dragon Age-ben az erős történet és a nehéz döntésekre helyezett hangsúly van előtérben. Persze nem mondjuk, hogy soha [nem lesz teljesen nyitott világú Dragon Age], de szeretnénk hűek maradni ahhoz, ami ma a Dragon Age - egy csapat, ami együtt dolgozik és egy folyamatosan kibontakozó történet.
A Dragon Age: Inquisition megjelenése 2014 őszén várható PC-re, PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.
Nektek mi a fontosabb? Egy jó történet, vagy a teljes szabadság?